پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله هاشم زاده هریسی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، روزه داری با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان را مجاهدتی خالصانه و توام با اجر و ثوابی فراوان توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به این روایت از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند" افضل الاعمال احمزها" ابراز داشت: این روایت را می‌توان به روزه‌داری در فصل تابستان تطبیق داد به این معنا که بهترین اعمال مشکل‌ترین آنهاست و بی شک روزه گرفتن در شرایطی که 18 ساعت باید تشنگی تابستانی را تحمل کرد، مصداق بارز آن است.

وی افزود: البته روزه گرفتن برای انسانی که دارای اراده قوی دینی است دشوار نیست، یعنی با وجود اینکه هوا گرم است ولی روزه گرفتن برای این افراد سخت نمی‌باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: کسانی که روزه نمی‌گیرند خودشان را می‌ترسانند، در حالی که فقط یک وعده غذایی روزه داران حذف می‌شود که این کار سختی نیست، ضمن آن که باید توجه داشت اساساً روزه‌داری در شرایط سخت، انسان را آزموده می‌کند و عزم و اراده او را ارتقا می بخشد.

وی یادآور شد: اینکه آدمی 11 ماه سال به راحتی در روزها غذا می‌خورد و در ماه مبارک رمضان خود را به کمتر خوردن و بیشتر عبادت کردن عادت می‌دهد، خودش بهترین رفتار مومنانه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha