یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ازدواج

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: تأخیر در امر ازدواج، تأخیر در فرزند آوری، نگرانی از آینده اقتصادی و... نشان می دهد که انسان ها نسبت به رزاقیت الهی اعتماد کافی ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با بیان این که انسان باید از فضل خدا طلب کند، گفت: خدا برای ما نعمت هایی را جزو رزق ما قرار داده است که انسان با دعا کردن می تواند از خدا بخواهد رزق را با کرمش زیاد کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که خداوند انسان را به ازدواج توصیه کرده و بیان  داشته که از فضلش ما را بی نیاز می کند، افزود: برخی به دلیل این که به رزاقیت خدا اعتقاد ندارند، به سراغ ازدواج نمی روند.

این استاد حوزه  با بیان این که برخی به دلیل سنگ اندازی بزرگ تر ها ازدواجشان را به تأخیر می اندازند، گفت: برای تحکیم و تثبیت زندگی نیاز به معلومات است. دختر و پسر جوان باید بدانند که زندگی و همسر داری علم و مجموعه معلومات است.

وی با ضروری دانستن ترویج آموزه های دینی در عرصه ازدواج گفت: انسان هایی که می خواهند ازدواج کنند، باید نسبت به آیین و معلومات زندگی اطلاع پیدا کنند تا در زندگی با مشکل روبرو نشوند.

حجت الاسلام مومنی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و بیان داشت: این پیامبر الهی بیان داشته  از فضل خدا بخواهید، چراکه خدا دوست دارد بنده اش از او درخواست زیاد داشته باشد. آن حضرت  در جای دیگری بیان داشته است که رزق انسان ها از آسمان نازل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تأخیر در امر ازدواج، تأخیر در فرزند آوری، نگرانی از آینده اقتصادی و... نشان می دهد که انسان ها نسبت به رزاقیت الهی اعتماد کافی ندارند.

وی با بیان این که سقط جنین به دلیل ناخواسته بارداری ویا مشکلات اقتصادی  از بزرگ ترین آسیب و جنایتی است که  از روی بی دینی و بی اعتقادی به خدا انجام می شود، گفت: خداوند خود را مکلف به رزق دادن به بندگان کرده است، از این رو نباید نگرانی در این عرصه داشته باشیم.

استاد حوزه اظهار نیاز را از جمله بایسته های دعا کردن برشمرد و گفت: برخی می گویند مگر خدا نمی داند در دل ما چه می گذرد، پس چرا باید نیازهای خود را ابراز کنیم؟ در پاسخ به آنها گفت که خداوند دوست دارد اظهار نیاز بنده اش را بشنود.

وی خاطرنشان کرد: درست است که همه ما رزق تعیین شده داریم، ولی زمانی که انسان از خدا بخواهد، رزق کثیر را نصیب ما می کند.

حجت الاسلام مومنی قاطعیت را از دیگر بایسته های دعا کردن برشمرد و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) بیان می دارند که وقتی حاجتی داریم، با جدیت از خدا بخواهیم و امید داشته باشیم که خدا حاجت ما را برآورده سازد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha