سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار مجتبایی

حوزه/ این مقام مسئول انتظامی گفت: نیروی انتظامی استان قم این آمادگی را دارد که به صورت منطقی و بر اساس دستورات اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران، با جدیت این فریضه الهی را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار مجتبایی عصر  یکشنبه در همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: دنیای منکر دنیای تاریکی است و هنگامی که می گوییم باید با منکر مقابله شود، معنایش این است که قصد مبارزه با تاریکی را داشته و انسان هایی که اسیر جهل شده اند را نجات دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که روشنایی و نور، چیزی جز معروف، نیکی و زیبایی هایی نیست ابراز داشت: هدایت انسان ها به سمت زیبایی ها، کاری مشکل است؛ چراکه خود انسان باید متخلق به اخلاق بوده و از جهل و تاریکی، آشنایی داشته باشد.

سردار مجتبایی خاطرنشان ساخت: مهمترین ویژگی آمران به معروف، شناخت منکر و معروف است و از آن مهمتر روش هدایت افراد است.

وی تصریح کرد: بهترین مرجع، پروردگار عالم و رسول گرامی اسلام(ص) در امر به معروف و نهی از منکر می باشند. فرمانده نیروی انتظامی استان قم تأکید کرد: در راستای هدایت مردم نباید به دنبال اجر و پاداش بود؛ چراکه رسول گرامی اسلام(ص) نیز چشم داشتی نداشتند.

سردار مجتبایی اظهار داشت: مردم را باید با لسان و زبان مناسب راهنمایی کرد تا پذیرش داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که اشخاص جاهل و نادان به چند گروه تقسیم می شوند، ابراز داشت: ارتکاب، اشاعه و اقامه منکر، سه روشی است که از سوی اشخاص نادان و جاهل صورت گرفته و برای هرکدام برخوردی جداگانه باید انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان ساخت: قدرت تشخیص و تمیز افراد در پیشبرد امر به معروف و نهی از منکر از مباحث بسیار مهم است.

سردار مجتبایی تصریح کرد: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که به صورت منطقی و بر اساس دستورات اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران، با جدیت این فریضه الهی را دنبال کند.

وی در پایان ضمن تشکر از آحاد آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قمف گفت: یکی از پرچمداران عرصه امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی است که از ایشان تقدیر و تشکر می نماییم.

اظهار تأسف نماینده مردم از فضای برخی  خیابان  شهرقم

احمد امیرآبادی نیز  در این همایش اظهار داشت: یکی از پرونده های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پرونده هسته ای است و همه ما باید اطلاعات و توجه لازم را به آن داشته باشیم.

وی ابراز داشت: ما امروز با قدرت های بزرگ دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن بوده و روز به روز این پرونده به مراحل حساس خود نزدیک می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در دولت جدید پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه منتقل؛ مذاکرات مستقیم آغاز و بیانیه لوزان منتشر شد که آمریکا آن را قبول نکرده و کارشکنی کرده است.

امیرآبادی با اشاره به موضوع توسعه و تحقیق هسته ای، تصریح کرد: در این بیانیه آمده است که ایران توسعه و تحقیق هسته ای را داشته باشد و این موضوع، از خطوط قرمز مقام معظم رهبری بوده؛ اما آمریکا بدعهدی کرده و به دنبال کارشکنی است و اعلام کرده که تا 15 سال هرگونه تحقیق و توسعه باید متوقف شود.

وی با اشاره به انتشار لیست 29 نفره دانشمندان ایرانی از سوی آمریکا برای بازرسی، بیان داشت: در پشت پرده این لیست، تفکرات خطرناکی وجود داشت که رهبر معظم انقلاب مقابل آن ایستاده و در حال حاضر با عقب نشینی آمریکا و انتشار لیست 13 نفره مواجه هستیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تیم هسته ای تلاش های خوب و مقاومت مناسبی تا به امروز داشته که قابل تقدیر است.

امیرآبادی با اشاره به مراحل تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: این مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از آمران معروف و نهی از منکر است که حرکتی بزرگ از سوی مجلس شورای اسلامی بوده؛ اما متأسفانه در راستای این حرکت، ظلم و جفای بزرگی بر مجلس روا داشته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این قانون، موارد بسیار خوبی ذکر شده که مترقی بوده و بسیار مناسب است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع آب شرب قم، تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری انتقال آب قم انجام؛ ولی با مشکلاتی مواجه شد؛ اما در حال حاضر سد کوچری در حال ساخت بوده و انشاءالله به زودی آب قم به طور کامل شیرین خواهد شد.

امیرآبادی در پایان با اشاره به فضای امروز شهر قم، اظهار داشت: متأسفانه قم امروز نسبت به گذشته با ناهنجاری هایی از جمله بدحجابی در برخی از نقاط شهر مواجه شده که باید در راستای رفع آن تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha