دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علی فضل الله / لبنان

حوزه/ سیدعلی فضل الله نسبت به هجمه علیه دین مبین اسلام اعلام خطر کرد. ترس ساختگی میان شیعیان و اهل سنت از بین برود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سیدعلی فضل الله در ضیافت افطاری جمعیت خیریه مبرات که در یکی از توابع صور برگزار شد، اظهار داشت: در منطقه با دو چالش اصلی روبرو هستیم؛ یکی دشمن صهیونیستی که تلاش می کند انتقام شکست های خود رابگیرد و به همین دلیل شهر ها و روستاها را تهدید می کند و دیگری گروه های تکفیری که در مسیری انحصارگرایانه در حال نفوذ هستند.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که در نیاز داریم دوشادوش و همراه یکدیگر تلاش کنیم اظهار داشت: نمی توانیم در برابر آنچه رخ می دهد ایستادگی کنیم مگر اینکه همه توان و تلاش خود را به کار بگیریم و به مسئولیت و وظایف خود عمل کنیم.

فضل الله گفت: باید وحدت داخلی خود را در هر شرایطی تقویت کنیم و پایه های شکننده تکفیر را بر ملا کنیم.

وی خواستار اعلام خطر و حالت اضطراری نسبت به هجمه ها به اسلام شد و افزود: اکنون اسلام مشرق در جهان مشوّه شده است و این دین عظیم به دین رعب، وحشت، قتل و اهانت تبدیل شده است؛ لذا باید با اعلام حالت خطر، چهره واقعی اسلام را معرفی کنیم.

سیدعلی فضل الله خواستار از بین بردن ترس ساختگی میان شیعیان و اهل سنت از یکدیگر شد و تصریح کرد: کشورهای عربی و اسلامی در مسیر اتحاد و همدلی بیشتر بر مبنای مصالح امت اسلامی حرکت کنند و نگرانی های خودساخته ای که مانع وحدت می شوند را از بین ببرند.

وی افزود: آنچه ما را به یکدیگر نزدیک و متحد می کند بیشتر از آن مواردی است که میان ما ایجاد اختلاف می کند؛ ما بر گفتگوهای اسلام ومسیحیت تاکید می کنیم. ادیان الهی با یکدیگر مخالف نیستند بلکه موجب تکامل هستند.

سیدعلی فضل الله ادامه داد: دشمن صهیونیستی و ابرقدرت ها با ایجاد انگیزه های غیرواقعی سعی در نفوذ بین ما و ضربه زدن دارند.

انتهای پیام 20/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha