پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید هاشم صفی الدین

حوزه/ سید صفی الدین گفت: برخی لبنانی ها که در جلسات، دیدارها و رسانه های خود از ثبات سخن می گویند، هیچ گاه برای تحقق ثبات و امنیت گامی برنداشته اند و تنها ارتش، مقاومت و مردم هستند که در این راه فداکاری کرده و همچنان نیز در این راه ثابت قدم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین در مراسم سومین سال شهادت حاج جمیل حسین فقیه گفت: کشور ما در مرحله ای حساس و خطرناک قرار دارد چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ امنیتی، لذا این مرحله نیازمند حکمت و گفتگو و عقلانیت است و اینکه همه مسایل را با آرامش همراه با تعقل حل و فصل کرده و دست از سیاست حذف دیگران بردارند، اگر برخی از جریان ها هنوز هم فکر می کنند با سیاست حذف دیگران می توانند آینده ای داشته باشند، سخت در اشتباهند و با توجه به خطراتی که لبنان را تهدید می کند برهمه لازم است با هم گفتگو نموده، حرف همدیگر را بفهمند، نه اینکه تصمیماتی بگیرند که موجب ویرانی کشور باشد.

وی افزود: هنگامی که مقاومت به وظیفه خود در کوه های شرقی یا قلمون یا الزبدانی عمل می کند به دنبال دفاع از کشور و مردم است، اما اگر تکفیری ها می توانستند از سلسله کوه های شرقی وارد لبنان شوند و با بمب های خود وارد بیروت و جنوب می شدند چه اتفاقی برای لبنان می افتاد؟ آیا کسانی که امروز به مقاومت اعتراض می کنند می توانند ضمانتی دهند که جنایتکاران تکفیری وارد کشور نشوند آن را ویران نکنند؟

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: برخی لبنانی ها که به مردم دروغ می گویند در مجالس خود از خطر داعش و تروریسم سخن می گویند و این به خاطر ترسی است که به توجه به اتفاقات اخیر به آنها راه یافته است.

وی تاکید کرد: خطری که مقاومت از آن سخن می گوید و آن را دور می کند، خطری موهوم نیست بلکه خطری حقیقی است و ما اطمینان داریم اگر مقاومت و شهدای آن نبودند خطر تکفیری ها در هر شهر و روستای لبنان موجود بود و این شهدا بودند که از لبنان حمایت کردند و بدون شهدای مقاومت در کوه های شرقی، شام، ادلب، حلب و مناطق دیگر لبنان به جولانگاه داعش و النصره و القاعده تبدیل می شد.

سید صفی الدین خاطر نشان کرد برخی لبنانی ها که در جلسات و دیدارها و رسانه های خود از ثبات سخن می گویند هیچ گاه برای تحقق ثبات و امنیت گامی برنداشته اند و تنها ارتش و مقاومت و مردم هستند که در این راه فداکاری کرده اند و همچنان نیز در این راه ثابت قدم هستند، اما بدخواهان مقاومت که علیه ان توطئه می کنند از حسرت و کینه خود هلاک خواهند شد. آنها همواره منتظر شکست مقاومت هستند تا از این رهگذر به جایگاهی در لبنان برسند اما باید بدانند که انتظار آنها بسیار طولانی خواهد بود، زیرا مقاومت شکست ناپذیر است و آنها هرگز به آرزوی خود نخواهند رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha