پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: سازمان تروریستی داعش ناگهان به وجود نیامده بلکه این فتواها و نظریات انحرافی و نادر صدها سال است که وجود دارد و فقط اجرایی نشده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر در مشارکت تلفنی در برنامه تلویزیونی مصر گفت: سازمان تروریسیت داعش ساخته دست آمریکا است، اما خاستگاه آن سلفیه است و افزود: این سلفی نماها در زندگی خود چیزی جز شهوت شکم و زن نمی شناسند.

وی ادامه داد: سازمان تروریستی داعش ناگهان به وجود نیامده بلکه این فتواها و نظریات انحرافی و نادر صدها سال است که وجود دارد و فقط اجرایی نشده بود.

کریمه تاکید کرد تا کنون مواجهه جدی فکری با تروریسم صورت نگرفته است و از طرفی مقابله با تروریست ها و مقابله با تروریسم دو مساله متفاوت هستند و آنچه که امروز اتفاق می افتد مقابله با تروریست ها است و حتی محکومیت های رسانه ای اقدامات داعش نیز نوعی مقابله با تروریست ها است، اما تا کنون با اندیشه و ریشه های تروریسم برخورد نشده است.

وی افزود: من به دستگاه های دولتی گفته ام و هنوز هم می گویم که ما کاملا آماده پاسخگویی فقهی به داعش هستیم اما ما در حاشیه به سر می بریم و به ما میدان داده نمی شود و هماهنگی و همکاری دولتی با ما در این زمینه بسیار کند انجام می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha