چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد فرخ فال

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه شب‌های قدر می‌تواند نقش بسزایی در توفیقات انسان‌ها داشته باشد گفت: شب‌های قدر فرصتی است که خداوند برای ترمیم مقدرات بندگان به آنها تفویض کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ویژگی شب‌های قدر اظهار کرد: از ویژگی شب‌های قدر نسبت به عبادت و زاری بندگان این است که در این شب‌ها باب رحمت الهی بر همه باز است.

وی بیان کرد: خداوند فرشته‌های خود و فرشته روح را بر اساس آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل فرموده است از آسمان به زمین می‌فرستد تا عبادت بندگان خالص خود را ثبت کنند و مقدرات الهی در مورد بندگان را به محضر امام زمان(عج) ارائه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه این شب‌ها می‌تواند نقش بسزایی را در توفیقات انسان‌ها داشته باشد گفت: شب‌های قدر فرصتی است که خداوند برای ترمیم مقدرات بندگان به آنها تفویض کرده است.

وی ادامه داد: انسان می‌تواند در این شب‌ها لغزش‌ها، سرپیچی‌ها و نواقصی را که در سال گذشته داشته است را جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه کمترین شبی است که انسان‌ها بتوانند مقدرات خود را بسازند و لغزش‌هایشان را ترمیم کنند گفت: در این شب‌ها با گریه به درگاه احدیت می‌توان ضعف‌های خود را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: باید در این شب‌ها مجالس را از تشریفات و گرایشات مادی و ریاهای مختلف تطهیر کنیم و سعی کنیم بر اخلاص و ارتباط معنوی با معبود خود بیفزاییم.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه یکی از عبادت‌های بسیار مؤثر و مفید در مقدرات انسان در این شب‌ها خدمت به مخلوقات الهی است گفت: انسان‌هایی که توانایی دارند در این شب‌ها به داد ضعفا برسند و از بیچارگان دستگیری کنند، موفق شده‌اند بهترین عبادت را داشته باشند.

وی بیان کرد: این شب‌ها فرصت بسیار خوبی است برای اینکه به یاد ضعفا و به یاد انسان‌هایی که دستشان از دنیا کوتاه است باشیم و از خداوند برای توفیقات کسانی که در میدان‌های نبرد علیه استکبار و داعش و سلفی‌ها در حال جنگ هستند دعا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال اذعان داشت: از خداوند می‌خواهیم که در این شب‌ها توفیق عبادت و خدمت به ضعفا و انسان‌هایی که نیاز به کمک دارند را به ما عطا کند و این فرصت‌های بسیار محدود و مفید را از دست ندهیم.

انتهای 313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha