یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین عمل در شب قدر تفکر و تعمق در مساله خودشناسی و خداشناسی است، چرا که اگر این گونه شد، قدر می یابیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی ، سحر امروز طی سخنانی در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان در هیئت فاطمیون قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شب قدر آن قدر اهمیت و منزلت دارد که بزرگان ما همچون مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی می فرماید اگر انسان یک سال تمام تلاش کند که شب قدر را درک کند، می ارزد.

وی افزود: رحمت واسعه الهی در چنین شب بی نظیری برای همه ما که واقعاً در درگاه الهی فقیر و گدا هستیم، فراهم است و حقیقتاً حیف است که از چنین فرصت طلایی به راحتی چشم پوشی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بی شک با تدبیر و تعمق در مباحث کلان و بنیادین همچون خودشناسی و خداشناسی ، بیشترین بهره را از شب قدر می بریم چرا که شب قدر فقط شب قرآن بر سر گرفتن و دعا کردن نیست بلکه مهم تر از این ها شبی است که باید فکر کنیم هدف از خلقت ما چه بوده، کجا قرار داریم و می خواهیم به کجا برسیم.

وی با بیان این که در شب قدر از خدا بخواهیم که به ما اخلاص در عمل بدهد، گفت: کارهای کوچک اگر مخلصانه و برای رضای خدا باشد برکت می یابد و رمز سعادت این است که ما خود و کارهایمان را به خدای متعال که خیر بی نهایت است وصل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی با اشاره به این که رمز توفیق در دنیا و آخرت در پرتو خودسازی میسر می شود، ابراز داشت: امام علی(ع) مدام در خطبه های خود تاکید می فرمود که ای مردم تا زنده هستید برای سفر قیامت که سفر سخت و دشواری است، توشه بردارید و خود را آماده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha