جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم یادواره شهدا در دانشگاه آزاد

حوزه/ آیت الله طه محمدی بر لزوم استفاده از نیروهای جوان در کشور تاکید کرد و گفت: اصولی ترین هدف افراد در حوزه و دانشگاه باید این موضوع باشد که آنقدر پیشرفت کنند تا به حقیقت اصلی یعنی شناخت خود دست پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، صبح امروز در یادواره شهدای دانشجو که در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد، گفت: اصولی ترین هدف افراد در دانشگاه و حوزه باید این موضوع باشد که آن قدر پیشرفت کنند تا به حقیقت اصلی یعنی شناخت خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به  حدیثی از امیرالمومنین(ع) "مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه" اظهار کرد در دنیا هزاران رشته علمی وجود دارد، اما رشته ای که از همه رشته های موجود نافع تر است، معرفت خود شناسی است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اینکه بشر در همه علوم مختلف توانسته پیشرفت کند، یادآور شد: متاسفانه علیرغم همه پیشرفت ها انسان در شناخت خودش نتوانسته قدم مثبتی بر دارد، لذا تشکل های دانشجویی باید در زمینه خودشناسی و شناخت جایگاه واقعی انسان بسیار صبحت کنند و آن را به نتیجه مطلوبی برسانند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: همیشه این مطلب را به یاد داشته باشید که در عالم خلقت هیچ موجودی به جز انسان لیاقت جانشینی خداوند را ندارد و این انسان است که اگر قدر خود را بداند می تواند به مقام خلیفه الهی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که  فلسفه همه ادیان و کتب آسمانی هدایت انسان به سمت جایگاه اصلی او است، اظهار کرد: بالاترین مقام در عالم آخرت مقام شهدا است، اما اگر انسان بتواند به معرفت خود شناسی دست پیدا کند به مقامی می رسد که هم شهدا و هم پیامبران به او غبطه خواهند خورد.

وی  خطاب به دانشجویان دختر حاضر در مراسم، گفت: شما دختران حضرت زینب(س) هستید با الگو قرار دادن ایشان هم زندگی خود در این دنیاتضمین کنید و هم آخرت را.

نماینده ولی فقیه در پایان بر لزوم استفاده از نیروهای جوان در کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha