جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ جهان شناسی از نشانه های مومنان است و در قرآن کریم بیش از ۷۰۰ آیه وجود دارد که انسان ها را توصیه به جهان شناسی و آشنایی با هدف آفرینش خلقت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در مسجد مهدیه شهر همدان گفت: قرآن مجید و روایات اهل بیت(ع) انسان را به یادگیری چهار علم «جهان شناسی»، «خود شناسی»، «خطر شناسی الهی» و «منفعت شناسی الهی» توصیه می کنند.

وی تصریح کرد: اگر آدمی در زندگی خود به دنبال این چهار علم الهی برود، رستگار می شود، ولی اگر با عقل خود در دنیا زندگی کند، شاید به نظر خودش راه درست را انتخاب کرده است، ولی در حقیقت او در حیرت و سرگردانی به سر می برد.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه با اشاره به آیات ۱۰۳ و ۱۰۴ سوره کهف «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرينَ أَعْمالاً / بگو: آیا شما را از زیانکارترین مردم در عمل ها ( ی دنیویشان ) خبر دهیم؟ (103)» و  «الَّذينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً/ آنها کسانی هستند که سعیشان در زندگی دنیا ( در هر امر خیری به خاطر کفرشان ) تباه و گم شده است، و خود گمان می کنند که کار نیکی انجام می دهند (104)» گفت: عده ای فکر می کنند که بدون احکام الهی می توانند در دنیا به سعادت و رستگاری برسند.

استاد انصاریان در ادامه با اشاره به گمراهی قدرت های جهانی، اظهار کرد:  قدرت های جهان و جوامع غربی فکر می کنند که با عقل خود می توانند به تکامل برسند ولی می بینیم که آنها همیشه در گمراهی خود به سر می برند.

وی با بیان یان که انسان عاقل باید گوش خود را وقف دانایان کند و با گوش دادن و یا درس خواندن و مطالعه کردن به علم  واقعی و الهی دست یابد، افزود:  جهان شناسی از نشانه های مومنان است و در قرآن کریم بیش از 700 آیه وجود دارد که انسان ها را توصیه به جهان شناسی و آشنایی با هدف آفرینش خلقت کرده است.

 این استاد اخلاق  در پایان با بیان این که هیچ خلل و مشکلی در نظام آفرینش وجود ندارد، اظهار داشت: جهان هستی را سازنده ای حکیم خلق کرده است و ایراد گرفتن بدون علم از نظام آفرینش یکی از گناهان زبان شمرده می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha