پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی گفت: برخی که به خودشان هم رحم نمی کنند، چه امیدی دارند بعد از مرگ، شخص دیگری به آنها رحم‌ کند! تکالیفتان را خودتان پیش از مرگ انجام دهید و به امید دیگری نباشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، استاد حسین انصاریان در سخنرانی خود در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: از زمان وجود مبارک پیامبر اسلام(ص)، تا زمان پایان غیبت صغری، مردمی عاقل، بینا و خردمند، سؤالاتی را از محضر چهارده‌ معصوم داشتند که هر یک از معصومین(ع) به تناسب سؤالی که از آنها شده، پاسخ‌های بسیار مهم، با ارزش و راه‌گشایی به سؤال‌کنندگان داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر سؤال کنید که حقیقت، عمق و واقعیت مجموعه این پاسخ‌ها چیست، یک کلمه می‌توان گفت و آن این که چگونه زیستن را به انسان تعلیم می‌دهد .  

استاد انصاریان به نمونه ای از پرسش مردم از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شخصی دربارهٔ کیفیت زندگی امام صادق(ع) سؤال می‌کند، امام(ع) به او فرمودند: تمام زندگی من بر پایه چهار علم و معرفت یعنی دانایی، علم، فهم و آگاهی برپا شده است؛ البته دانشی که امام صادق(ع) فرمودند، نور است و دانش‌های دیگر فضل است.

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: یکی از این علم ها این است که فهمیدم، درک کردم و دانستم اگر خودم آنچه را آفرینندهٔ من به‌ عنوان تکالیف و مسئولیت‌ها، به عهده ام گذارده، انجام ندهم، هیچ‌کس بعد از خودم انجام نمی‌دهد؛ چون هیچ‌کس به جای من مکلّف نیست.

وی با اشاره به نسبت مکلف بودن هر شخص بر تکالیف خود، تأکید کرد: من در حال حاضر زنده هستم و باید با زن، فرزند، خویشاوندان و همچنین با مردم خوش‌ رفتار باشم؛ این تکلیف به گردن شخص دیگری نیست؛ برخی که به خودشان هم رحم نمی کنند، چه امیدی دارند بعد از مرگ، شخص دیگری به آنها رحم‌ کند؛ تکالیفتان را خودتان پیش از مرگ انجام دهید و به امید دیگری نباشید.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha