جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ استاد انصاریان با اشاره عملکرد بد عده ای که منتصب به دین هستند گفت: بعضی از مسوولان به ظاهر دین دار با عملکرد بد خود سبب دین هراسی در جامعه شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: خداوند متعال انسان را با استعداد و کرامت انسانی خلق کرده است به همین سبب ما در قبال این نعمات الهی مسوولیتی بزرگ بر عهده داریم.

وی با اشاره به آیه 39 سوره نجم «وان لیس للانسان الا ماسعی/ و اینکه انسان به جز کار و تلاش خودش سرمایه ای ندارد» خاطرنشان ساخت: انسان به واسطه سعی و تلاش به کمال و سعادت می رسد.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: در قرآن کریم در دفعات فراوانی مشاهده می کنیم که کلمه جهد و سعی استفاده شده است، از این رو پی به این مسئله خواهیم برد که انسان با مجاهدت، تلاش و کوشش به سعادت ابدی دست می یابد.

وی با اشاره به تکرار جمله « إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» در آیات قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم بهشت را برای کسانی که در بعد اعتقاد و عمل حرکت کرده اند توصیف می کند.

استاد انصاریان ادامه داد: ایمان دارای پنج متعلق است، نخست ایمان به خداوند متعال، دوم ایمان به روز قیامت، سوم ایمان به فرشتگاه و نویسندگان خداوند متعال، چهارم ایمان به انبیاء الهی و پنجم ایمان به قرآن کریم.

وی در ادامه افزود: اعتقاد به قیامت نگه دارنده انسان ها از بدی ها است و کسی که به قیامت و روز رستاخیز اعتقاد داشته باشد به تحقیق جلوی خطوات شیطانی می ایستد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با اشاره به معنای صحیح ایمان ابراز داشت: دانشمندانی همچون نیوتون و انیشتن نسبت به خداوند متعال علم داشته و در این باره مقالات فراوانی نوشته اند ولی آنچه که مهم است علم در کنار عمل است.

وی در پایان با اشاره به عملکرد بد عده ای که منتصب به دین هستند گفت: بعضی از مسوولان به ظاهر دین دار با عملکرد بد خود سبب دین هراسی در جامعه شده اند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha