جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اصغر زارعی-قائم مقام حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام زارعی گفت: حوزه علمیه همدان دارای ۱۶ مدرسه در مرکز استان و شهرستان ها و بالغ بر ۱۴۰۰ طلبه مشغول به تحصیل در سطح یک با ۱۵۴ نفر کادر علمی و ۱۲۴ نفر کادر اجرایی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام علی اصغر زارعی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه همدان، امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه همدان به مآیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: مرزبانی عقیدتی شیعیان برگ ترین تکلیف علما و فقهای شیعه به شمار می رود.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: حوزه علمیه همدان دارای 16 مدرسه در مرکز استان و شهرستان های تابعه است که از این میان دو مدرسه آیت الله آخوند(ره) و امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر از مدارس سطح دو می باشند.

وی افزود: در حوزه علمیه استان همدان بالغ بر 1400 طلبه مشغول به تحصیل در سطح یک با 154 نفر کادر علمی و 124 نفر کادر اجرایی فعالیت می کنند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه همدان اضافه کرد: از دیگر فعالیت های حوزه استان می توان به راه اندازی درس خارج رسمی فقه و اصول، دریافت مجوز دوره های تخصصی تبلیغ تربیت راهنما، دریافت مجوز سطح سه تخصصی کلام در ملایر، برگزاری دوره مهدویت در دو دوره و دوره تخصصی تفسیر اشاره کرد.

وی با اشاره به راه اندازی مدرسه قرآنی امام حسین(ع) تصریح کرد: این مدرسه تنها مدرسه حفظ قرآن کریم در استان به شمار می رود که مدارس این چنینی در کشور نیز انگشت شمار هستند و طلاب این مدرسه بعد از شش سال، حافظ کل قرآن می شوند.

حجت الاسلام زارعی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه همدان دارای 74 واحد مسکونی طلاب واقع در شهرک شهید مدنی(ره) می باشد که از زمان آیت الله موسوی همدانی(ره) ساخت این واحد ها شروع شد و با حمایت های آیت الله طه محمدی و پیگیری های آیت الله موسوی اصفهانی به ثمر نشسته است.

وی در پایان گفت: از فعالیت های ابتکاری حوزه علمیه همدان می توان به اضافه کردن یک ماه به سال تحصیلی، دوره تابستانی ادبیات عرب در سطح یک، سرکشی های سالانه مدیریت با رویکرد ارزیابی علمی و اجرایی،  برگزاری چهار دوره جشنواره علامه حلی با ارسال بیش از 400 اثر و پذیرش طلبه با رویکرد جدید اشاره کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha