شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بسیاری از مشکلات جامعه و خانواده ها با اخلاق مداری حل می شود و سلامت جامعه زمانی حاصل می شود که دل ها با اخلاق اسلامی ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در مسجد مهدیه شهر همدان، با تاکید بر ضرورت ترویج اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: یکی از نشانه های مومن، حسن خلق و شکیبایی است و انسان با اخلاق نیکو و صبر می تواند به رستگاری برسد.

وی با اشاره اهمیت اخلاق در معارف قرآنی، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در دو بخش از آیات الهی به مومنان سفارش می کند که پاسخ بدی را نباید با بدی داد و مومن کسی است که جواب بدی ها را با خوبی جبران کند.

این واعظ برجسته با اشاره به اهمیت اخلاق مداری، به زوج های جوان توصیه کرد: اگر خانواده ها با صبر و اخلاق با مشکلات مقابله کند به آرامش واقعی در زندگی می رسند.

وی در ادامه تصریح کرد: در خانواده ها باید اخلاق و منزلت های انسانی نهادینه شود و والدین باید فرزندان خود را با تربیت اسلامی آشنا کنند، زندگی ها باید آسان شود و آداب و رسوم  غلط باید کنار بروند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اخلاق مداری و صبر در مقابل مشکلات نیازمند روحیه ای قوی و کرامتی والا است، از این رو انسان برای رسیدن به مقام صبر باید به روی نفس خود کار کند.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری سبب اعتلا و پیشرفت جامعه می شود، مطرح کرد: بسیاری از مشکلات جامعه و خانواده ها با اخلاق مداری حل می شود و سلامت جامعه زمانی حاصل می شود که دل ها با اخلاق اسلامی ساخته شود.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه در پایان گفت: تمامی انبیا و اوصیا الهی به دنبال نهادینه کردن اخلاق اسلامی بوده اند، اهل بیت(ع) همیشه به دنبال حل کردن مشکلات مردم و جامعه بوده و همیشه در مقابل آداب و رسوم غلط می ایستادند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha