پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
راهپیمایی روز قدس _ اهواز

حوزه/ حضور شکوهمند ملت انقلابی ایران در راهپیمایی روز قدس پیام دوستی، صلح و دفاع از مظلوم را به سراسر دنیا مخابر کرد و حکومت های استکباری را به لرز در آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، شخصیت های حوزوی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز از مردم خوزستان برای حضور در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر کردند.

*روز قدس؛ نماد تقابل جبهه حق علیه باطل

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر «روز قدس روز اسلام است» اظهار داشت: در این روز ملت ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس، برای بار دیگر دین خود به مظلومین جهان را ادا کرد.

وی، روز قدس را روز مقابله با دشمن اسلام یعنی رژیم غاصب صهیونیستی خواند و افزود: اساسی ترین مظهر و نماد تقابل جهان اسلام با رژیم صهیونیستی، روز جهانی قدس است که خوشبختانه مردم اهواز به نحو بسیار مطلوب و باشکوهی آن را گرامی داشتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) پیرامون نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، تصریح کرد: رویکرد امام خمینی (ره) بر هدایت امت اسلامی به سوی تحقق قوانین و مقررات اسلامی و بسیج امت اسلامی در برابر استکبار جهانی بود که خوشبختانه این مهم در حال تحقق است.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، سبب بیدار شدن ملت ها می شود، اظهار داشت: امسال به دلیل هجمه گسترده گروه های تکفیری به کشورهای اسلامی و لزوم مقابله همه جانبه با آن بسیار حساس بوده و این حضور مردم سبب حفظ آرمان فلسطین و تقویت روحیه مقاومت اسلامی شده است و إن شاءالله نیز خواهد شد.

*راه آزادی قدس اتحاد، مقاومت، همدلی و همزبانی است

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، عضو خبرگان رهبری نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی، اظهار داشت: قدس قبله اول مسلمان است و متأسفانه چندین دهه از اشغال آن توسط رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد و این مسأله تکلیف بسیار سنگینی را بر دوش همه مسلمین جهان قرار داده است.

امام جمعه موقت اهواز، کمک به مردم فلسطین و دیگر کشورهای مستضعف را فریضه ای شرعی و واجب عنوان کرد و گفت: بنا به شرع مقدس اسلام بر هر مسلمانی واجب است که اگر ندای مظلومی را شنید، به فریاد او رسد؛ پس کمک به آزادی قدس شریف درواقع عمل به احکام و دین مبین اسلام است.

وی با بیان این که عزت فلسطین به معنای عزت مسلمانان است و شکست آنها به معنای شکست اسلام است، تصریح کرد: همه مسلمانان نسبت به نماد اسلام مسئول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، راه آزادی قدس را اتحاد و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: آرزوی آزادی قدس تنها با اتحاد، مقاومت و همبستگی ملت های مسلمان محقق می شود و مردم خوزستان امروز با حضور گسترده خویش نشان دادند که همواره حامی و پشتبان آنها بوده و خواهند بود.

*تلاش دشمن برای محو نام قدس برای ابد بی نتیجه خواهد ماند

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز نیز با بیان این که روز قدس نماد نقش آفرینی ملت های مستضعف در مواجهه و مقابله با استکبار جهانی است، اظهار داشت: ملت ایران که خود حامی مستضعفان عالم است، امروز در گرمای شدید، با زبان روزه و به صورت گسترده در خیابان ها حاضر شده و فریاد حمایت از برادر دینی خود را سر دادند.

وی با تأکید بر این که ایران در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: ملت غیور ایران با حمایت از مستضعفان عالم، تلاش می کند تا نماد استکبار در جهان را نابود سازد که إن شاءالله این مهم به زودی محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که حمایت از مظلومان فلسطین، استراتژی ثابت جمهوری اسلامی است، گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در همان بدو آغاز انقلاب اسلامی ایران، روز قدس را نام گذاری کردند تا جهانیان نسبت به آفات وجود یک غده سرطانی به نام اسرائیل مطلع باشند و ملت اسلامی ایران نیز هر سال برای یاد آوری این مهم حماسه آفرینی می کنند و امروز نیز این مهم را به نحو احسن نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با اشاره به دسیسه های دشمنان برای محو کردن نام قدس، تصریح کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا این روز بزرگ را در ایران و جهان تحت تاثیر حوادث دیگر قرار داده و راه اندازی گروه های تکفیری و آغاز جنگی نیابتی در یمن، عراق و سوریه نیز به همین منظور است که إن شاءالله شکست خواهد خورد و تا کنون نیز به همین صورت بوده است.

امام جمعه موقت اهواز، با تقدیر و تشکر از حضور برای حضور گسترده در این راهپیمایی، اظهار داشت: اینکه مردم خوزستان با زبان روزه در خیابان ها حاضر شده و فریاد دفاع از مظلوم را سر دادند، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال داشته و این حضور گسترده نشان از عظمت و وفاداری آنها به ملت های مسلمان بود.

*جمهوری اسلامی تأثیرگذار ترین کشور در منطقه

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، یکی دیگر از ائمه جمعه موقت اهواز نیز با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران، تأثیر گذار ترین کشور در منطقه است، اذعان داشت: واقعیت جهان معاصر این است که جمهوری اسلامی ایران، امروزه به قدرتی بزرگ، حامی کشورهای مستضعف و داعیه دار مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده و چشمان امید ملت های مستضعف به حمایت و حضور در صحنه ملت ایران است.

وی با بیان این که حضور شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی روز قدس پیام دوستی، صلح و دفاع از مظلوم خود را به سراسر دنیا صادر کرد، اظهار داشت: امروز حکومت های استکباری با فریادهای کوبنده ملت ایران به لرز در آمد و إن شاءالله این لرزه ها تا نابودی کامل پایه های حکومتی آنها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha