یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
مسعود آذربایجانی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم خواستار بهره گیری حداکثری از ظرفیت عظیم حوزویان در راستای نشر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه که به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامیده شده است، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند انکار کند که مساله عفاف و حجاب یک بحث کلیدی و مبنایی در جامعه اسلامی به شمار می رود که عدم توجه به آن، خسارت ها و لطمات بسیاری برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: حقیقتاً چنانچه می خواهیم در زمینه مقابله با بدحجابی در جامعه به نتایج مورد نظر دست یابیم باید قبل از هر چیز به تقویت زیرساخت های اعتقادی مردم اهتمام ورزیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در این باره می بایست از توان و ظرفیت عظیم حوزه های علمیه نهایت استفاده را کرد چرا که اساساً یکی از رسالت های روحانیت تقویت همین بُعد معنوی و اعتقادی در جامعه است.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری جدی در راستای تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: مقابله با بدحجابی نیاز به یک برنامه و طرح روشن و جامع دارد که در آن به همه ابعاد قضیه توجه شده باشد و البته طرح های فرهنگی نیازمند گذر زمان هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha