سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید هاشم صفی الدین

حوزه/ سید صفی الدین گفت: اقدامات گروه 14 مارس و گروه المستقبل در زمینه سیاست داخلی و التزام آنها به فرمایشات آل سعود، لبنان را به یمنی جدید تبدیل می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم سومین سال شهادت علی حسین فتونی در حسینیه منطقه الحلوسیه گفت: اقدامات گروه 14 مارس و گروه المستقبل در زمینه سیاست داخلی و التزام آنها به فرمایشان آل سعود لبنان را به یمنی جدید تبدیل می کند، اما در نهایت نیز شکست جدیدی را برای عربستان در پی خواهد داشت.

رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد راه حل موجود برای آنها بازگشت به سوی شرکای لبنان است؛ چرا که نیروهای داخلی لبنان ماندگار تر از عربستان و هر کشور منطقه ای هستند.

اطاعت از عربستان سودی ندارد

وی افزود: آنچه در این روزها اتفاق می افتد اقداماتی است که پیامی جز کینه و التزام به فرمایشان برخی کشورهای خارجی ندارد؛ چرا که ما می دانیم که یکی از کشورهای منطقه از چنین مشکلاتی در لبنان حمایت می کند و اکنون نیز گروهی که خود را حاکم لبنان می پندارد و به کمک برخی کشورهای منطقه از اکثریت در لبنان برخوردار است می خواهد همه نیروهای لبنان را به حاشیه براند و اگر فرصتی بیابد به هیچ کس رحم نخواهد کرد و سخن های ما نیز پیشگویی و غیب گویی نیست، بلکه بر اساس واقعیت هایی است که در سال های گذشته آزموده ایم و اکنون نیز بار دیگر شاهد تکرار آن هستیم که البته این اقدامات آنها نیز نشان دهنده کوته بینی آنها در تعامل با لبنان است، زیرا همه قبول دارند که لبنان در شرایط کنونی به ثبات و آرامش نیاز دارد.

مقاومت، مسئولیت پذیر است

وی افزود: مقاومت دستاوردهای زیادی داشته و این مقاومت بوده که از لبنان حمایت کرده و الگوی صبر و شجاعت و فداکاری در لبنان بوده و هیچ گاه نیز خسته نمی شود؛ چرا که مسئولیت پذیر است و مسئولیتی را که بر دوش او قرار دارد بر زمین نمی افکند در حالی که برخی گروه هایی که بسیار از مقاومت بدگویی می کنند مسئولیت پذیر نیستند و هیچ اقدامی برای دفاع از کشور و مقدسات لبنان انجام نمی دهند.

خطر تکفیری ها واقعی است

سید صفی الدین گفت: مسئولیتی که در مواجهه با تکفیری ها بر دوش ما قرار دارد هر روز به ما گوشزد می کند که خطر تکفیری موجود است و یک خطر واقعی است و اگر گروه 14 مارس و حامیان منطقه ای آنها و تمام جهان شبانه روز فریاد بزنند که خطری لبنان را تهدید نمی کند، ما حرف آنها را باور نمی کنیم، زیرا خطر وجود دارد و واقعی است و کشور را تهدید می کند.

وی افزود: لبنانی هایی که در ده سال گذشته گوش به فرامین عربستان و قطر و برخی سفارتخانه های عربی سپرده اند به چه نتیجه ای رسیده اند؟ آیا توانسته اند در مواجهه با اسرائیل و حفظ لبنان کاری بکنند؟ آیا لبنان آن گونه که ادعا می کنند اولویت اول آنها است؟ یا اینکه فرمایشات عربستان اولویت آنها است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha