جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم از برگزاری دوره آموزشی، تربیتی و تبلیغی ناصحین در تابستان امسال توسط طلاب این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه‌های تابستانی مدرسه علمیه علوی قم گفت: دهمین سال برگزاری اردوی ناصحین که یک اردوی آموزشی، فرهنگی و تبلیغی است امسال طبق سنوات گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های این اردو، بحث آموزشی است و دروس تقویتی و ارتقایی برای طلبه‌ها برگزار می‌شود و دو قسمت دیگر شامل بحث‌های فرهنگی و تبلیغی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ادامه داد: اردوی ناصحین امسال در شهرستان مهدیشهر سمنان به مدت 50 روز برگزار شده است که حدود 150 نفر مجموعه افرادی هستند که در این اردو شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بحث آموزشی امسال، یک دوره آموزشی بانکداری اسلامی توسط یکی از اساتید برگزار شد که طلبه‌های بالاتر از پایه 5 در آن شرکت کردند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان این که فعالیت‌های پژوهشی به صورت تحقیقات کلاسی در برنامه آموزشی گنجانده شده است گفت: در این دوره از طلبه‌های سطح بالا به عنوان استادیار و معین استاد استفاده کردیم که با طلاب پایه های پایین تر کار کرده و مباحث آموزشی را کنترل می‌کردند.

وی ابراز داشت: دوره آموزشی برای طلبه‌ها در حوزه علمیه مهدیشهر برگزار شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طلبه‌ها به کارهای آموزشی می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین  اقبالی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مهدیشهر گفت: برگزاری برنامه‌های تبلیغی، نماز جماعت، کلاس حلقه‌های صالحین، کلاس‌های قرآنی در مساجد و 21 نماز جماعت از جمله کارهایی است که توسط این مدرسه انجام شده است و تقریباً 500 نفر نیز در این دوره‌های قرآنی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از مربیان خواهر که همسران طلبه‌ها بودند در اردو شرکت کرده بودند افزود: برنامه‌های احکام و معارف دینی و برگزاری جلسات برای خانواده‌ها از برنامه‌هایی بود که توسط مبلغان خواهر انجام شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه یکی از کارهایی که امسال انجام دادیم حضور دو نفر از اساتید احکام، جهت پاسخگویی به احکام تلفنی مردم است گفت: پاسخگویی به پرسش‌های تلفنی و اینترنتی یکی از کارهایی بود که توسط اساتید انجام شده است و روزانه به تعداد زیادی از سؤالات پاسخ می‌دهند.

وی به برگزاری دو نمایشگاه در شهمیرزاد و مهدیشهر اشاره کرد و گفت: غرفه‌های کودکان و نوجوانان، غرفه پاسخگویی به احکام و پرسش‌های دینی و مسائل مربوط به ماهواره و شبکه‌های مجازی از غرفه‌هایی است  که توسط طلبه‌ها در این دو نمایشگاه اداره شدند.

حجت الاسلام  والمسلمین اقبالی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این مدرسه در ایام تابستان برگزاری دوره آموزش  زبان عربی برای طلبه‌ها است بیان کرد: سال گذشته این دوره با حضور 14 نفر و امسال با حضور 60 نفر برگزار شد که شامل محاوره، خطابه، سخنرانی، تئاتر و نمایش است که تمامی آنها به صورت عربی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان اردو، سه برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد گفت: یکی از این اختتامیه‌ها برای کلاس‌های قرآنی در مساجد است که ویژه جوانان و نونهالان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم ادامه داد: یکی از اختتامیه‌ها مربوط به کل اردوی تابستانی است و اختتامیه دیگر مربوط به دوره مکالمه عربی است که هر سه مراسم در شهرستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول این دوره اردوهای یک روزه‌ای برای ایجاد نشاط و تفریح برای طلبه‌ها برگزار می‌شود مطرح کرد: این دوره با یک همکاری و برنامه‌ریزی خوبی انجام می‌شود و تمام کارها را خود طلبه‌ها انجام می‌دهند و ما عمدتاً نظارت داریم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: مدرسه علمیه علوی هر سال این چنین اردوهایی را با رویکرد تبلیغی و فرهنگی برگزار می‌کند و شاهدیم که نیازها بسیار است و هر سال نیازهای جدیدتری در زمینه شبهات و مباحث اخلاقی مطرح می‌شود که باید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: حوزه باید در این زمینه اقدامی اساسی انجام دهد و با اعزام چنین گروه‌هایی به داد مردم و نسل امروز که در خطر هستند برسد.

حجت الاسلام  والمسلمین اقبالی با بیان اینکه مدرسه علمیه علوی قم ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری این دوره‌های تبلیغی دارد و می‌تواند تا 50 مبلغ و مربی را اعزام کند گفت: در این ده سال گذشته کسانی که مربی بودند امروز در سطح مبلغ هستند و مهارت‌های لازم را در این مدت فراگرفته‌اند، بنابراین امیدواریم که این دوره‌ها با جدیت بیشتری انجام شود و استقبالی که در بین مردم صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که این دوره‌ها تأثیرگذار هستند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha