سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول مقام معظم رهبری را محور وحدت در نظام اسلامی دانست و گفت: حرکت پشت سر ولی فقیه، شاخص عملکرد افراد بوده و مردم به خوبی نظاره گر این مهم هستند؛ پس اگر مسئول یا شخصیتی بخواهد به نوعی جلوتر از ولایت فقیه گام بردارد، باید منتظر واکنش مردم نیز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، ضمن گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروزه به دلیل تلاش های علمای بزرگی همچون آیت الله طالقانی و قاضی دزفولی در دوران آغازین انقلاب، بیش از ۸۰۰  نماز جمعه در اقصا نقاط کشور اقامه می شود که از برکات انقلاب است.

*جایگاه نماز جمعه در حفظ پایه های نظام

وی با اشاره به جایگاه معنوی و عبادی-سیاسی نماز جمعه در حفظ پایه های نظام اسلامی ایران، ابراز داشت: حضور گسترده مردم در شبکه عظیم معنوی و عبادی سیاسی نماز جمعه، سبب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران، نابودی هجمه ها و فتنه های دشمنان می شود.

امام جمعه دزفول از نماز جمعه به عنوان بهترین ذکر خدا یاد کرد و افزود: از همه مسئولان تقاضا می کنم که نسبت به حضور در این فریضه ارزشمند، اهتمام بیشتری داشته و به اقامه آن مداومت کنند.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود، به مسأله توافق نامه هسته ای اشاره کرد و با بیان این که نقد مذاکرات هسته ای باید در راستای حفظ منافع نظام صورت گیرد، گفت: منتقدان این مذاکرات، باید مراقب باشند در راستای اهداف نظام اسلامی و حفظ منافع نظام عمل کنند تا مبادا کشور دچار اختلاف و دو دستگی شود.

*تأکید بر توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در نقد مذاکرات هسته ای

حجت الاسلام قاضی دزفولی، توجه به اهداف امام راحل(ره) و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در نقد مذاکرات هسته ای را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: از آنجایی که دشمن به دنبال تفرقه در کشور است، منتقدین دلسوز باید مراقب این حربه دشمن باشند تا در فضای نقد سالم، تمام مباحث، به درستی بررسی و کنکاش شوند.

*مقام معظم رهبری، محور وحدت و همبستگی نظام اسلامی

وی، مقام معظم رهبری را محور وحدت در نظام اسلامی دانست و گفت: حرکت پشت سر ولی فقیه، شاخص عملکرد افراد بوده و مردم به خوبی نظاره گر این مهم هستند؛ پس اگر مسئول یا شخصیتی بخواهد به نوعی جلوتر از ولایت فقیه گام بردارد، باید منتظر واکنش مردم نیز باشد.

*حرکات نسنجیده برخی افراد پس از اعلام توافق نامه هسته ای

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با اشاره به برخی جریان سازی ها و حرکات نسنجیده اشخاص پس از اعلام توافق نامه، تصریح کرد: ما همچنان در ابتدای راه بوده و نباید ذوق زده شویم؛ چراکه باید منتظر نتایج عملی این توافق نامه بود تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

امام جمعه دزفول، در پایان با اشاره به جایگاه فرهنگی مصلی امام علی(ع) این شهرستان، بیان داشت: در این مصلی تعداد زیادی از مجموعه های فرهنگی همچون: مرکز آموزش اسلامی کوثر، حوزه أم ابیها، مرکز خدمات حوزه شهرهای شمالی استان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فعال بوده و به همین دلیل لازم است مسئولان نسبت به رفع نقایص و بازسازی آن تلاش جدی داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha