سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با مدیر حوزه

حوزه/ رئيس شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه شهر قم مهد انقلاب اسلامي است گفت: توسعه شهر قم بايد فرهنگ محور باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ولي الله بياتي امروز در ديدار شهردار و برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قم با آيت الله حسيني بوشهري، تعامل ميان حوزه و مديريت شهري را از ضرورت‌هاي توسعه شهر قم دانست و از استفاده از ظرفيت حوزه علميه و علما در توسعه شهر قم تاكيد كرد.

وي ضرورت توجه به فرصت‌هاي موجود در اين شهر را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اميدواريم با همدلي و وحدت كلمه در استان، بتوانيم به انجام وظيفه و خدمت‌رساني به شهروندان بپردازيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر قم اظهار داشت: امید است كه بتوانيم در امر خدمت به مردم تلاش لازم را داشته باشيم و توفيقات الهي نيز شامل حال ما شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سيد محمد آتش‌زر در این دیدار گفت: شهردار فعلي قم تيمی قوي براي اداره شهر مهيا كرده و اميدواريم با حمايت علما و حوزه علميه بتوانيم قطار توسعه شهر را با سرعت بيشتري به پيش ببريم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حمایت دولت از شهرداری قم، ابراز داشت: انتظار داريم كه سود بدهي‌هاي شهرداري از سوي دولت بخشيده شده و ما نيز براي بازپرداخت اصل بدهي برنامه‌ريزي‌هاي لازم را خواهيم داشت.

وی ابراز داشت: برای حفظ رویکرد تمدنی بلوار پیامبر اعظم(ص)، نیازمند حمایت دولت هستیم؛ چراکه نمی توان در آن فعالیت اقتصادی و درآمدزایی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آتش زر با اشاره به مشكلات زيست محيطي شهر قم؛ به ويژه در بخش ورودي‌هاي شهر گفت: اگر به ورودي‌هاي شهر قم توجه نداشته باشيم، در سال‌هاي آينده هجوم ريزگردها شرايط نامطلوبي را در اين شهر رقم خواهند زد.

گفتنی است مصطفي ملايي نیز در این دیدار به ایراد سخن پرداخت و گفت: توسعه شهر قم بايد متناسب با هويت فرهنگي و مذهبي اين شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم بحث اقتصاد فرهنگي را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان كرد: در شهر قم ظرفيت هاي عظيم مذهبي مانند حرم مطهر، مسجد مقدس جمكران، علما و حوزه‌هاي علميه و همچنين جمعيت ۵۰۰ هزار نفري حوزويان را داريم كه مي‌توانيم از اين ظرفيت‌هاي عظيم در مديريت بحث اقتصاد فرهنگي استفاده كنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha