جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام حسن وحدتی شبیری

حوزه/ این حقوق دان حوزوی گفت: با انجام مشاوره ای ساده، می توان از مراجعه به دادگاه ها و دستگاه قضایی اجتناب کرد؛ ضمن آنکه دیگر نیازی به پرداخت حق الوکاله های سنگین نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با تأکید بر آشنایی هرچه بیشتر مردم با مباحث حقوقی و قضایی کشور، اظهار داشت: هر چقدر میزان آشنایی مردم با مسائل حقوقی بیشتر شود، در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین مباحث خانوادگی کمتر با مشکل و چالش روبرو خواهند شد.

وی افزود: اختلافات خانوادگی گاهی با یک مشاوره ساده و اصلاح ذات البین حل می شود و می توان با راهنمایی و مصالحه، با بسیاری از طلاق ها که متأسفانه در جامعه با آمار رو به رشدی مواجه هستیم، مقابله کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم ابراز داشت: حقوق، دانشی نیست که اختصاص به طبقه خاصی داشته باشد و از این حیث با جامعه شناسی، تاریخ و شاخه های دیگر علوم انسانی تفاوت دارد؛ چراکه حقوق، دانش زندگی است و تمام مردم؛ اعم از زن و مرد و از هر طبقه و قشری نیاز دارند که با اولیات و کلیات حقوق آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین وحدتی خاطرنشان ساخت: با این شناخت؛ هر چند اجمالی و با انجام مشاوره ای ساده، می توان از مراجعه به دادگاه ها و دستگاه قضایی اجتناب کرد؛ ضمن آنکه دیگر نیازی به پرداخت حق الوکاله های سنگین نیست.

این حقوق دان حوزوی بیان داشت: نهادها و تشکل هایی همانند بسیج حقوقدانان و یا برخی دیگر از تشکل های مردمی، می توانند با ایجاد و توسعه طرح هایی همچون مشاوره حقوقی رایگان در سطح مساجد، گام های مؤثری در این رابطه بردارند؛ البته خوشبختانه این برنامه در سال های اخیر آغاز شده و امیدواریم تداوم یابد.

 این حقوق دان حوزوی در پایان تصریح کرد: ایجاد کلینیک های حقوقی، یکی از آن اقدامات ارزنده ای است که در این مدت شاهد برکات و دستاوردهای خوبی از آن بوده و انشاءالله این گونه برنامه ها با قدرت استمرار یابد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha