جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: سید حسن نصرالله که با شجاعت توانسته ارتش اسرائیل را به زانو درآورد، نمونه بارز استکبار ستیزی روحانیت شیعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی با حضور در اردوگاه شهید بابایی قزوین، در جمع طلاب حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان وضعیت تحصیلی و برنامه های اردوی آنان قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت علم آموزی اشاره کرد و گفت: شما طلاب علمیه که علاقه مند به فراگیری دروس حوزوی شدید بدانید که علم آموزی در زندگی فردی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

امام جمعه تاکستان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم وعالم، به بیان حدیثی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این حدیث بسیار پرمغز آمده عالم شخصیتی دارد که ماهیان دریا برای او طلب استغفار می کنند وملائکه بال های خود را زیر پای عالمان دینی باز می کنند.

وی تصریح کرد: عالمان دین در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر (عج) مشابه ترین افراد به آن حضرت هستند که مردم را با احکام دین ودستورات دینی آشنا می کنند.

امام جمعه تاکستان به نمونه ای از عالمان دینی در کشور و جهان اسلام اشاره کرد وعنوان داشت: امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شیخ مفید، علامه حلی و ... جزء علمایی هستند که مسیر امام زمان (عج)، در زمان غیبت را ادامه داده اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به به استکبار ستیزی علما و روحانیت شیعه، یادآور شد: سید حسن نصرالله که با شجاعت توانسته ارتش اسرائیل را به زانو درآورد، نمونه بارز استکبار ستیزی روحانیت شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، استفاده از فرصت ها برای طلاب را مهم دانست و گفت: طلاب حوزه های علمیه باید قدر فرصت ها و موقعیت ها را دانسته و تلاش برای خودسازی و تهذیب نفس وهمچنین خوب فراگرفتن دروس و احترام به اساتید را اولویت جدی خود قرار دهید.

عضو خبرگان رهبری در پایان، از حجت الاسلام والمسلمین عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین و دست اندرکاران برگزاری اردوی طلاب قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha