دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
همایش وحید

حوزه/ القریشی گفت: آیت الله بهبهانی نقش زیادی در تجدید فقه شیعی در قرن ۱۲ هجری داشت و مؤسس علم اصول فقه شیعه می باشد و طلاب و حوزه های علمیه هنوز هم از چشمه علم وی سیراب می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز صحن مطهر حسینی در شهر مقدس کربلا شاهد برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت آیت الله وحید بهبهانی بود که نخبگان و شخصیت های دینی و دانشگاهی و علمی بیش از بیست کشور جهان از جمله ایران در آن شرکت داشتند.

رئیس اوقاف شیعیان عراق: بزرگداشت شخصیت های دینی الهام بخش است

در این همایش سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق در سخنان خود از ستان مقدس حسینی به خاطر برپایی این همایش تشکر کرد و افزود برپایی این همایش ها باعث ثبات بر اصول و مبانی می شود و یادآوری و بزرگداشت چنین شخصیت های علمی و دینی موجب الهام بخشی به ما در زمینه فقه و علم و ضرورت اقتدا به آنها می باشد.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی: مدرسه آیت الله بهبهانی در کربلا ساخته می شود

از سوی دیگر شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در سخنرانی خود گفت: این همایش جهانی برای بزرگداشت عالم جلیل القدر آیت الله بهبهانی و تجلیل از آثار علمی و اقتدا به روش علمی و اخلاق ایشان برپا شده و این همایش در چهارچوب حرکت دائمی کسانی است که عشق به کربلا و امام حسین علیه السلام و احیای جنبش علمی و دینی در کربلای مقدس دارند تا این شهر مقدس نیز در جریان علمی و دینی و ادبی اسلامی سهیم باشد.

کربلایی در این مراسم همچنین از آغاز به کار ساخت حوزه علمیه ای به نام مدرسه "وحید بهبهانی" در کربلا خبر داد تا گامی در جهت زنده ساختن این عالم بزرگ در شهر مقدس کربلا باشد.

القریشی: حوزه های علمیه هنوز هم از آثار آیت الله بهبهانی استفاده می کنند

عبدالامیر القریشی مسؤول مرکز تحقیقات کربلا و رئیس همایش نیز گفت: این همایش نشان از وظیفه شناسی امت اسلام در تکریم و بزرگداشت علمای خود می باشد؛ چرا که این عالم جلیل القدر نقش زیادی در تجدید فقه شیعی در قرن 12 هجری داشت و مؤسس علم اصول فقه شیعه می باشد و از سوی دیگر از اولویت های ما در مرکز کربلا نیز این است که میراث علمی و فرهنگی کربلا را زنده کنیم و آیت الله وحید بهبهانی نیز یکی از بزرگان و علمای برجسته کربلا بوده و از این رو تصمیم گرفتیم بزرگداشتی برای ایشان برگزار کنیم باشد که به ایشان اقتدا کنیم و بتوانیم خدمتی به فقه شیعی و اندیشه علمی تشیع انجام دهیم؛ چرا که طلاب علوم دینی و حوزه های علمیه همچنان از چشمه علمی این عالم بزرگ سیراب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha