سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
دیدار مسئولین سپاه با خانواده شهید شیخ شعاعی

حوزه/ جمعی از مسئولین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد شیخ شعاعی از شهدای غواص عملیات کربلای چهار دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ولی زاده در دیدار جمعی از مسئولین سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با خانواده روحانی شهید شیخ شعاعی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و 6 هزار شهید گلگون کفن استان قم، اظهار داشت: حفظ ياد و خاطره شهداي عزيز ايران اسلامي، نوعي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است و بايد در زمينه معرفی شهیدان به نسل جدید جامعه تلاش فراواني صورت گيرد.

وی با بیان اینکه امروز پرداختن به شهدا، پرداختن به اصل دين و اسلام است، ابراز داشت: این برنامه ها هرچه بيشتر ترويج شود، اسلام بیشتر رواج پیدا خواهد کرد؛ چراکه شهدا متعلق به فرد، گروه، حزب و جناح خاصی نبودند؛ همانگونه كه اسلام متعلق به يك قوم و گروه نيست.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان این مطلب که خداوند متعال پذیرای شهداست، خاطرنشان ساخت: تكريم شهدا، تكريم خودمان است و برگزاري چنين برنامه‌هايي در راستاي زدوده شدن زنگارها از قلب و جان می باشد.

گفتنی است همسر و فرزندان روحانی شهید شیخ شعاعی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند.

شایان ذکر است روحانی بسیجی شهید حجت‌الاسلام محمد شیخ شعاعی در تاریخ پنجم دی ماه سال 65 در قالب گردان 415 ویژه تبلیغات از سوی سپاه ثارالله کرمان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و در مرحله اول عملیات کربلای چهار در ام‌الرصاص نامش در زمره روحانیون و غواصان شهید دوران دفاع مقدس ثبت شد.

شهید حجت‌الاسلام محمد شیخ شعاعی به عنوان تنها روحانی شهید احراز هویت شده از گروه غواصان شهید، متن ادبی معروفی از خود به یادگار گذاشته است که توسط فرزندش حسین شیخ شعاعی نزد سردار قاسم سلیمانی که از دوستان و همرزمان شهید است، قرائت شده است.

پیکر مطهر این شهید پس از نماز باشکوه جمعه، بر دستان مردم شهید پرور استان قم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا چهار راه شهدا تشییع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha