شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راشد الراشد

حوزه/ بیش از ۵ هزار روحانی، عالم، اساتید حوزه علمیه و اساتید درس خارج حوزه در زندان های آل خلیفه به سر می برند.

دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرین در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آخرین تحولات بحرین گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار روحانی، عالم، اساتید حوزه علمیه و اساتید درس خارج حوزه همچون شیخ عبدالجلیل مختار با 5 سال حبس و علامه شیخ محفوظ دبیر کل جنبش امل اسلامی حدود 5 سال است که در زندان های آل خلیفه به سر می برند. و این بازداشت ها در سکوت سازمان های بین المللی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: دستگیری علما و روحانیون و اساتید در بحرین یکی از درد های ملت بحرین است که از سوی آل خلیفه بر ملت بحرین تحمیل می شود.

راشد تصریح کرد: دستگیری شیخ سلمان خط قرمز برای ملت بحرین است و دستگیری علما و روحانیون تجاوز آل خلیفه به ملت بحرین و عدول از این خط محسوب می شود.

فعال سیاسی بحرین با اشاره به شرایط دیگر زندانیان در بحرین گفت: زنان بسیاری در زندان های آل خلیفه به سر می برند بیش از 150 کودک در رده های سنی 10 تا 15 سال در سکوت سازمان های بین المللی در زندان به سر می برند این افراد به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز و به خاطر مخالفت های سیاسی با رژیم آل خلیفه زندان شدند و سازمان های بین المللی در قبال این ظلم سکوت اختیار کردند.

وی با اشاره به مدت احکام های صادره برای زندانیان در بحرین گفت: آل خلیفه برخی از جوانان ما را به 149 سال زندان و یا برخی را به 80 سال زندان محکوم کرده است و این احکام سنگین به دلیل شرکت در تظاهرات صادر شده است.

نامه به سازمان های بین المللی برای برگزاری رفراندوم

وی  با اشاره به اقدام نیروهای انقلابی  برای رساندن پیام ملت بحرین به دنیا خاطر نشان کرد : در همین ایام نیروهای انقلابی یک نامه به سازمان بین المللی و حقوق بشری نوشتند تا در امور بحرین دخات کند و اجازه یک رفراندوم برای انتخاب رژیم سیاسی جدید را بدهد.

 وی در این باره تصریح کرد: اقدام دیگر نیروهای انقلابی در این درخواست این بوده که  سازمان ملل با تعدادی از کشورها به حکومت آل خلیفه فشار بیاورند تا گفت و گوی جدی با نیروهای مخالف رژیم صورت گیرد در واقع ملت بحرین در طول انقلاب 4 ساله خود به دنبال تشکیل کمیته مستقل و یک قانون اساسی جدید و رژیم جدید هستند.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha