سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ مراسم اختتامیه چهارمین دوره «میثاق طلبگی» مقطع دیپلم با حضور مدیر، معاونین حوزه های علمیه و جمعی از اساتید و طلاب طرح میثاق طلبگی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در نمازخانه مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گزارشی از فعالیت های این طرح داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان افزود: در این چهار دوره قریب به 500 داوطلب دیپلمه موفق به سپری کردن دوره میثاق شده اند.

وی بیان داشت: این طرح در حال حاضر در 5 استان دیگر به صورت همزمان در حال انجام است و امروز پایان دوره داوطلبان دیپلم این طرح در استان های مربوطه می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  ادامه داد: پیش از این در مقطع سیکل، سه دوره با شرکت 160 نفر از متقاضیان برای ورود به حوزه با اهداف و رسالت های طلبگی آشنا شده اند.

حجت الاسلام  والمسلمین همتیان ادامه داد: در طول دوره، داوطلبان جدید الورود با حضور اساتید مجرب و متخصص و گروه های مشاوره مورد آموزش و ارزیابی قرار می گیرند که انشاءالله از آمادگی هر چه بیشتر برای ورود به حوزه برخوردار باشند.

وی به برگزاری طرح میثاق طلبگی داوطلبان جدیدالورود مقطع دیپلم اشاره کرد و افزود: طرح میثاق طلبگی برای مقطع دیپلم در قالب سه  دوره در طول ماه مبارک رمضان برگزار و دوره پایانی نیز از تاریخ 14 مرداد آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح میثاق طلبگی تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح؛ ویژه داوطلبان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با حضور 180 نفر برگزار شده است.

حجت الاسلام  والمسلمین همتیان ادامه داد: امید است تا پایان تابستان یک دوره میثاق طلبگی برای داوطلبان سفیران هدایت و طلاب شهرستانی تحت مدیریت حوزه علمیه استان قم ( طلاب شهرهای شهرضا، گلپایگان و خوانسار) از 24 لغایت 31 مرداد برگزار کنیم.

وی با اشاره به برخی از برنامه های طرح میثاق طلبگی، خاطرنشان ساخت: در طول این دوره های آموزشی و معرفتی، قریب به 15 استاد و کارشناس مشاوره حوزوی ما را در برپایی و برگزاری هر چه بهتر یاری می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیات و حجج اسلام والمسلمین  حائری شیرازی و اسلامیان به عنوان اساتید اخلاق دوره و اساتید معظمی از جمله: حجج اسلام قائمی، عالم زاده نوری، همتیان، نصراللهی و ... به صورت شبانه روزی در خدمت دوره بوده اند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha