چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طرح تعالی خانواده ها

حوزه/ اردوی فرهنگی تفریحی خانواده‌های حوزویان به همت معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه»، اردوی فرهنگی تفریحی خانواده‌های حوزویان با عنوان طرح تحکیم و تعالی خانواده با همت معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات در استان اردبیل برگزار شد.

این اردو در سه دوره و با حضور خانواده حوزویانی از استان‌های مختلف کشور در دو اردوگاه شهید مقدس اردبیلی و انصارالحسین شهر سرعین برگزار گردید.

برگزاری کلاس‌های افزایش مهارت زندگی و مشاوره خصوصی توسط اساتید و مشاورین مجرب حوزوی، برگزاری مسابقات تفریحی از جمله طناب کشی، دارت، تیراندازی و فوتبال ویژه طلاب و خانواده‌ها، آب‌درمانی، بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و دریاچه شورابیل اردبیل از جمله برنامه‌های برگزار شده در این اردوها بود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات در مراسم افتتاحیه این اردوها با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه شده توسط مرکز خدمات به خانواده طلاب گفت: خانواده‌ها نقش اصلی و مهمی را در همراهی طلاب و روحانیون برای انجام رسالت خود دارند ولی حوزه علمیه تاکنون در این خصوص کاری انجام نداده است.

وی بیان کرد: هر سازمانی یک سری خدمات ویژه خانواده‌ها دارد و نیاز بود که حوزه نیز این خدمات را ارائه کند و لذا مأموریت ارائه خدمات به خانواده طلاب به معاونت خدمات فرهنگی مرکز خدمات داده شده است.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات با بیان اینکه حفظ هویت حوزوی در میان خانواده‌های حوزویان یکی دیگر از اهداف مرکز خدمات است گفت: برگزاری اردوهای خانوادگی طلاب، تجلیل از ممتازین تحصیلی، هدیه تلبس، تشویق حافظین قرآنی، مشاوره‌های فردی و گروهی و... از جمله برنامه‌های مرکز خدمات برای دستیابی به این اهداف است.

وی عنوان کرد: خانواده‌های طلاب به دلیل اشتغالات طلاب به تحصیل و تهذیب از کمترین تفریح برخوردار هستند و مرکز خدمات در صدد برآمده است با اجرای برنامه‌های متنوع و آموزشی، فضای شادی را برای خانواده‌ها فراهم کند.

حجت الاسلام جباری به برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه خانواده طلاب اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها موجب شده است که علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در میان خانواده‌ها، همسران طلاب از نظر اقتصادی نیز بتوانند به خانواده‌ها کمک کنند.

وی به برگزاری کلاس‌های افزایش مهارت زندگی در این اردوها اشاره کرد و افزود: کسب مهارت‌های زندگی در میان خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین  اهداف این اردوها است که در کنار برنامه‌های تفریحی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین زهرایی رئیس اداره خدمات فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به رسالت مرکز خدمات در عرصه فرهنگی گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل حوزه مسئله بسیار مهم خانواده بوده و خانواده مظلوم حوزه خانواده‌ای است که تاکنون هیچ توجه ای به آنها نشده است.

وی با بیان اینکه تشکیل، تحکیم، تعالی و ترمیم خانواده چهار محور اصلی کار برای خانواده است تصریح کرد: مرکز خدمات امروز به بحث تحکیم و تعالی خانواده می‌پردازد و در همین راستا برنامه‌های مختلفی طرح ریزی کرده و در یک سال گذشته 18 برنامه نیز اجرا شده است.

رئیس اداره فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به رویکرد عقلانی هزینه فایده مرکز خدمات گفت: از امسال بسیاری از خدمات در معاونت فرهنگی به همه خانواده‌ها ارائه نمی‌شود و در بحث فرهنگی مهم‌ترین و عمده‌ترین خدمات فرهنگی به طلابی ارائه می‌شود که رویکرد عقلانی هزینه محور مرکز خدمات را تأمین می‌کند.

وی افزود: در راستای این رویکرد خدمات فرهنگی مرکز خدمات به طلابی که اهل تبلیغ، تهذیب، تدریس و تحصیل هستند ارائه می‌شود و همچنین این اردوها نیز بر همین اساس برای خانواده‌های بالای پنج نفر و طلاب و روحانیون استان‌های محروم برگزار می‌شود.

شایان ذکر است اردوهای فرهنگی و تفریحی خانواده حوزویان با هدف ایجاد فضای پرنشاط روحی و افزایش مهارت‌های زندگی در میان خانواده حوزویان در تابستان امسال علاوه بر استان اردبیل، در استان مازندران و همدان توسط معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات برگزار شده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha