سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سعیدی

وظیفه حکومت دینی علاوه بر عمران و آبادانی مملکت، گسترش فضایل اخلاقی و نابودی رذایل نیز می باشد، بطوریکه رسول اکرم(ص) که حاکم جامعه اسلامی بود فرمودند من برای گسترش اخلاق مبعوث شده ام لذا باید به این مهم، از سوی دولتمردان توجه ویژه ای گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه،در هم اندیشی مدیران استانی حوزه و بسیج طلاب و روحانیون، با بیان اینکه همواره در طول تاریخ دعوای حق و باطل بوده،گفت: اولین دلیل این تقابل مشروعیت است که حاکمیت اصلی و مطلق مربوط به خداوند می باشد ملاک مشروعیت قطعا از ناحیه پروردگار است زیرا قانون گذار کسی است که کل نیاز های انسان را بشناسد و بتواند آن را پوشش دهد.

وی با اشاره به دومین عامل جنگ بین حق و باطل، ابراز داشت: دومین محور این نزاع، محدوه تکلیف پیغمبر(ص) است که آیا پیغمبر(ص) فقط مبلغ وحی بوده یا اداره امور حکومت هم به عهده ایشان بوده و اگر پیامبر(ص) باید حاکم جامعه باشد اختیارات ایشان تا کجاست؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ،با بیان اینکه وظیفه پیغمبر(ص) دعوت علنی بوده و نمی خواستند در گوشه ای کنج عزلت اختیار کرده و مردم را مخفیانه به دین دعوت کنند گفت: بدون تردید برای دعوتی بزرگ که گستره آن برای همه تاریخ است نمی توان بدون در دست داشتن قدرت، کاری از پیش برد لذا  عقل حکم می کند تا برای یک چنین دعوتی حکومت جامعه را بهعهده گرفت و از این طریق فرامین الهی را در جامعه پیاده کرد.

وی افزود: قلمرو ماموریت پیامبر(ص) شامل حکومت داری نیز می شود زیرا امکان ندارد بدون قدرت سیصد و شصت بت را از خانه کعبه پاک سازی  و  شریعت اسلامی را با تمامی شئون پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید براینکه مردم تولید ولایت نمی کنند بلکه تولید قدرت می کنند،  بیان داشت: مردم نمی توانند حلال پیغمبر(ص) را حرام کنند ولی می توانند از آن صیانت کنند، کسانی که ولایت را قبول دارند جمهوریت را نیز قبول دارند اما این باید درست تبیین شود تا شبهه پیش نیاید.

وی در بخش پایانی  سخنان خود با تاکید بر گسترش فضایل اخلاقی در جامعه از وضعیت تخصیص بودجه فرهنگی توسط دولت ها انتقاد کرد و تصریح کرد: وظیفه حکومت دینی علاوه بر عمران و آبادانی مملکت، گسترش فضایل اخلاقی و نابودی رذایل نیز می باشد، بطوریکه رسول اکرم(ص) که حاکم جامعه اسلامی بود فرمودند من برای گسترش اخلاق مبعوث شده ام لذا باید به این مهم،  از سوی دولتمردان توجه ویژه ای گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha