جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب

حوزه/ آیت الله دستغیب گفت: امروز شعار ظاهری و مردم فریبانه خدمت به اسلام و ادعای دروغین خادم حرمین بودن آل سعود، به خوبی در جهان اسلام افشا شده است.

به گزارش خبر نگار  خبرگزاری «حوزه»از شیراز، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب، در دیدار جمعی از زائرین بیت الله الحرام ، زیارت را یکی از بهترین و بزرگترین شعائر دین مبین اسلام بر شمرد و اظهارداشت: انجام حج در قرآن کریم و روایات از مهم ترین عبادات و مناسک بوده و در سیره پیشوایان دین و ائمه هدی(ع) دیده می شود که سفرهای مکرر به مکه داشته اند، گاهی هم مسافت مدینه تا مکه را با پای پیاده طی می کردند و این نشان از اهمیت این موضوع است که هم از لحاظ فردی و هم از بعد اجتماعی سازنده و تأثیرگذار می باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه زیارت حالتی است که هیچگونه عواملی جز انجام تکلیف الهی در آن تاثیر گذار نیست تصریح کرد: سفر حج، یک دوره بسیار تاثیرگذار بر نفس انسان و ارتقاء دهنده روح و روان او می باشد و موجب می شود که انسان از تعلقات مادی گسسته شود و حتی لباس معمولی او مبدل به جامه احرام می گردد، این برای انسانی که اهل تفکر باشد مبدأ و منشأ تحول، تقویت اراده و تقرب به خداوند متعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسجدالحرام هم خانه خداست و هم خانه مردم، بیان داشت: همه مردم در مسجدالحرام احساس امنیت و آرامش می کنند و پیوند ویژه ای با خداوند برقرار می نمایند و این بر روح و روان انسان تأثیرگذار است، لذا کسی که به سفر حج  رفته و دل را شستشو داده، پاک می شود، البته باید حقوقی که بر ضمه دارد اداء کند و پس از آن تلاش کند که آثار این دستاورد بزرگ را حفظ نماید و مبادا با برخی اعمال و رفتار، این آثار مبارک را از دست دهد.

آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب توجه دائمی به حضرت حق را موجب بهره مندی بیشتر از سفر روحانی حج دانست و ادامه داد: انسان باید جهت باز شدن ابواب خیر و رحمت و دستیابی به غفران الهی، دل را از کینه دیگران پاک کند و در اماکن متبرکه برای برادران و خواهران دینی خود طلب خیر و مغفرت نماید.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) توجه به دعاها و درخواست قلبی را از عوامل موثر در استجابت دعا دانست و تأکید کرد: شواهد بسیاری موجود است که حضرت امام زمان(عج) در مناسک حج حضور دارند و لذا توجه به امام عصر(عج) و دعا برای فرج ایشان سبب فزونی لطف و عنایت خداوند به وساطت این وجود مبارک می گردد.

وی، حجاج را به تقیه و حفظ متانت در سفر به عربستان سعودی توصیه نمود و گفت : بغض دشمنان اهل بیت را باید در دل داشت مخصوصاً آل سعود که مردم مظلوم یمن را ماه ها مورد تهاجم مستمر قرار داده و حتی نسبت به زنان و کودکان نیز رحم نداشته اند، امروزه شعار ظاهری و مردم فریبانه خدمت به اسلام و ادعای دروغین خادم حرمین بودن آنها، به خوبی در جهان اسلام افشا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha