پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس سالانه انجمن خبرنگاران دینی در آمریکا

حوزه / کنفرانس سالانه انجمن خبرنگاران دینی با موضوع بررسی سفر پاپ به آمریکا که قرار است اواخر سپتامبر به این کشور سفر کند، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در سمیناری که با حضور مقامات واتیکان، اسقفها، کشیش‌ها، دانشگاهیان و خبرنگاران از کشورهای مختلف جهان در فیلادلفیای امریکا برگزار شد،  شخصیت پاپ فرانسیس و سفر وی به امریکا در اواخر این ماه را مورد بررسی قرار دادند. این سمینار بخشی از کنفرانس سالانه انجمن خبرنگاران دینی بود؛ این خبرنگاران، عمدتا در زمینه انتشار اخبار دینی به ویژه مسیحیتِ کاتولیک فعالند.

عنوان برخی از برنامه های این سمینار از این قرار بود: «ملاقات جهانی خانواده‌ها و دیدار پاپ»، «حقایق و افسانه ها درباره پاپ فرانسیس»، «از فرانسیس چه انتظاری داشته باشیم»، «پاپ فرانسیس و معنی خانواده»، «قومیت، خانواده و چهره در حال تغییر کلیسای کاتولیک امریکا» و «اسقف‌ها و دیدار پاپ».

«تغییرات پاپ» از موضوعات مطرح شده در این سمینار بود. یکی از سخنرانان این مراسم، پاپ را «کارگزار تغییر» خواند، هرچند توضیح داد که اصلاحات پاپ، تعلیمات کلیسا را تغییر نخواهد داد بلکه در راستای تلاش برای آسانتر کردن دستیابی مردم به این تعلیمات خواهد بود.

یکی دیگر از سخنرانان با بیان اینکه پاپ فرانسیس، اولین پاپ اهل امریکای لاتین و خود فرزند والدینی مهاجر است به بحث درباره موضوع مهاجران و از جمله مهاجرت غیرقانونی و تأثیر آن بر بنیان خانواده پرداخت.

همچنین برخی از سخنرانان این سمینار، پیش‌بینی خود را در مورد موضوعاتی که پاپ فرانسیس در سخنران اش در سازمان ملل مورد بحث قرار خواهد داد اظهار کردند.

یکی از سخنرانان در این باره پیش‌بینی کرد پاپ چهار موضوع را در سخنرانی اش در سازمان ملل مطرح خواهد کرد: 1) فقر، 2) کره زمین و محیط زیست، 3) مردم و تأثیر اقتصاد بر آنها. 4) صلح. او توضیح داد: «اینها مسائل فنی یا مستقلی نیستند بلکه نشانه های جهانی هستند که هویتش را از دست داده است... وقتی رابطه ما با خدا قطع می‌شود بر رابطه ما با محیط زیست‌مان هم تأثیر میگذارد.»

روزیکا از کشیش های روزنامه نگار یکی دیگر از سخنرانان این سمینار پیش‌بینی کرد پاپ درباره آزادی دینی و محیط زیست سخنرانی خواهد کرد. یکی از اسقفان اعظم هم در سخنانش اظهار داشت: «سخنرانی پاپ در سازمان ملل بسیار به جاست. زیرا دلمشغولی‌های سازمان ملل و پاپ با هم انطباق دارد.» او بازدید پاپ از سازمان ملل را تأیید این سازمان توسط وی و بیانگر تحسین کلیسا نسبت به آن دانست اما پیش‌بینی کرد که پاپ از گفتگو درباره نقاط اختلاف بین کلیسای کاتولیک و سازمان ملل خودداری نخواهد کرد.

پاپ فرانسیس قرار است اواخر ماه سپتامبر(مهرماه) به آمریکا برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha