دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پاپ

حوزه / پاپ گفت: من در بوینس آیرس از دیدن رستورانهای کنار رودخانه ریو که مملو از آدم بود و صورتحساب آنچنانی تحویل مشتری می دادند و مشاهده محله زاغه نشین که کمی آن طرف تر قرار داشت، به شدت تحت تاثیر قرار می گرفتم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو چاپ ایتالیا، پاپ در پیام ویدئویی به مناسبت شانزدهمین کنگره یسوعیون آمریکای لاتین در اکوادور، توجه به «خدمات درمانی، تغذیه و امور تربیتی» را به عنوان سه حوزه اصلی فعالیت این طریقه در آمریکای لاتین یاد کرد و در رابطه به مصیبت های انسانی گفت: «من در بوینس آیرس از دیدن رستورانهای کنار روخانه ریو که همیشه مملو از آدم بود و صورتحساب آنچنانی تحویل مشتری می دادند و مشاهده محله زاغه نشین که کمی آن طرف تر، به شدت تحت تاثیر قرار می گرفتم.

وی با انتقاد از بی توجهی مسیحیان به تعالیم مسیحی افزود: دیدن این صحنه مصیبت بار، فقدان عدالت و انصاف را نشان می دهد. چراکه خیلی از افرادی که در آنجا غذا می خوردند، مسیحی و معتقد به عیسی و کاتولیک بودند و شاید در مدارس کاتولیک درس خوانده اند. هر کس در کالج، دانشگاه یا مدرسه یسوعی تحصیل کرده باشد، باید در برابر این مصائب، بی قراری کند. کسی که با یسوعیون درس خوانده باشد، نمی تواند مثل کبک سر خود را لای برف پنهان کند و از واقعیت فاصله گیرد. نمی تواند در برابر این واقعیت، یک دنیای جدا و دیانتی ظاهری برای خود درست کند. نمی تواند وجدان خود را به دنیا بفروشد». 

خاطر نشان می شود، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، اهل آرژانتین و از طریقت یسوعی هاست.

کاتولیک ها دارای فرقه ها و طریقت های متعدد و مختلفی چون سالیزین ها، یسوعی ها، فرانچسکان ها و دومینکن ها هستند.   

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha