دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان با اشاره به دشمنی‌های کفار و استکبارگران جهانی گفت: امروز دیگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی جرأت حمله فیزیکی و نظامی به کشورمان را ندارند، لذا می بینیم که به جنگ فرهنگی و جنگ نرم رو آورده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد در سومین همایش سراسری آزادگان عملیات خیبر اردوگاه موصل ۲ با عنوان «تداوم آزادگی» گفت: عملیات خیبر عملیاتی جانانه ای بود که توانست بسیاری از صدامیان را نابود کرده و در مقابل ،بسیاری از رزمندگان نیز در این عملیات لطمه و صدمه دیدند و بسیاری به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر جنگ مسلمانان با کفار، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر می‌جنگید و لطمه و صدمه می‌خورید ولی دشمن شما نیز لطمه و صدمه می‌خورند اما تفاوت شما با آن‌ها این است که آن‌ها هیچ امید و پناهی ندارند و دستشان به‌ جایی بند نیست و فقط می‌میرند اما شما یا به شهادت و یا به پیروزی می‌رسید که هر دو زیباست.

امام‌ جمعه اصفهان خطاب به آزادگان اردوگاه موصل ۲ خاطر نشان کرد: من به‌عنوان یک روحانی که حداقل ۵۰ سال از عمرم را در حوزه‌های علمیه گذرانده‌ام به شما آزادگان این اطمینان را می‌دهم که عمل شما مشکل‌تر و مهم‌تر از کاری است که شهدا انجام داده‌اند و تنها تفاوت اینجاست که آن‌ها بارشان به مقصد رسید، راحت شدند و جلو افتادند اما شما هنوز به مقصد نرسیده‌اید و باید خود را به مقصد برسانید.

وی اظهار داشت: همواره دعاگوی جانبازان و ایثارگران هستم که بتوانند زحمتی را که کشیده‌اند به سرانجام برسانند چراکه بالاترین عمل سخت‌ترین عمل است و ثواب بالاتری دارد لکن کار شهدا سخت بوده چراکه جان خود را تقدیم کرده‌اند اما متأسفانه هنوز کار شما آزادگان و ایثارگران تمام نشده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خوبی‌ها، بدی‌ها را از بین می‌برند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تأکید می‌کند خوبی‌ها بدی‌ها را با توبه و توفیق خدا از بین می‌برد و بالعکس سیئات و بدی‌ها نیز حسنات و خوبی‌ها را از بین خواهد برد.

وی در ادامه تأکید کرد: امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند چقدر خوب است کار خوب پس از کار بد و چقدر بد است انجام دادن کار بد و منحرف شدن پس از کار خوب، لذا در صورت چنین کاری همه زحمت انسان به هدر می‌رود و ان‌شاء‌الله که شما صبوران و آزادگان زحماتتان را از دست ندهید.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اصفهان بیان کرد: به برکت حرکت شما عزیزان است که ما در حال حاضر امنیت داریم و بنابراین ممکن است گاهی اوقات قدر شما را به‌ خوبی نشناسیم اما شما نباید از کار ارزشمند خود که همان جنگیدن بوده پشیمان شوید چراکه شما برای خدا رفتید و نه برای ما.

وی در ادامه اذعان داشت: جایگاه شما آزادگان نزد خداوند بالاتر از شهداست چراکه شما زحمات و لطمات زیادی را در طول اسارت به جان خریده‌اید و همین‌ که در این سختی‌ها خود را نباختید بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و نکته قابل‌ توجه اینجاست که در هر هزار نفر اسیر ایرانی در عراق حتی یک نفر هم پشیمان نمی‌شد و همواره مدافع نظام جمهوری اسلامی بود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: از شما آزادگان و ایثارگران انتظار بیشتری نسبت به مردم عادی می‌رود، مبادا خطایی از شما سر بزند چراکه شما مکانیت ویژه‌ای دارید و بایستی الگو و سرمشق دیگران باشید که این خوب ماندن نیز مقام بالایی نزد خداوند متعال دارد.

وی با اشاره به مقام آزادگان دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شما یک برگ سبز خوب نزد پروردگار، پیامبر و ائمه اطهار (علیهم السلام) دارید و بایستی قدر خود را بدانید؛ هرچه هست از خداست و همه وابسته او هستند و چه خوب است که ما نیز رنگ خدایی داشته باشیم و سعی کنید رنگ خدایی‌تان را از دست ندهید.

امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت: اجر و مقام شما در روز قیامت بیشتر از شهداست چراکه آن‌ها یک‌بار شهید شدند اما شما چندین بار زیر بار شکنجه و اسارت رنج‌ کشیده‌اید و پس از آزادگی نیز رنج تحمل می‌کنید لکن حضور و مردانگی شما در اسارت باعث امنیت جامعه کنونی شده است.

وی در پایان با اشاره به دشمنی‌های کفار و استکبارگران جهانی تصریح کرد: دیگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی جرأت حمله فیزیکی و نظامی به کشورمان را ندارند و به جنگ فرهنگی و جنگ نرم می‌پردازند اما امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و همواره در راه مستقیم گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha