یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
موسوی نسب موسسه امام

حوزه مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری، در این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب،  معاون آموزشی موسسه امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یک نهاد حوزوی است و در دل حوزه مقدسه علمیه است؛ این انتساب در همه جا به نام حوزه خورده است و به این انتساب افتخار می کند.

وی افزود: این موسسه بخشی از رسالت حوزوی خود را انجام می دهد؛ آنچه آیت الله مصباح یزدی  از سال 54 آغاز کرد کاری بوده که در حوزه به زمین مانده بود.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در حقیقت یکی از مهمترین رسالت های حوزه، این است که باید به سوالاتی که از حوزه می شود پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب بیان کرد: ممنون حوزه علمیه هستیم و حوزه هم همیشه بهترین همکاری ها را با این موسسه علمی و آموزشی داشته است.

استاد موسسه امام خمینی (ره) گفت: اگر در این زمینه ضعفی نیز وجود دارد، باید تلاش کنیم که این ضعف ها رفع شود و باید روزی برسد که روانشاسی و حقوق و فلسفه اسلامی و... بر تارک علم بنشیند و این موسسه در این زمینه نقش مهمی به عهده دارد.

وی تصریح کرد: اسلام سازی علوم انسانی و پاسخگویی به شبهات درحوزه معارف دینی از مهمترین رسالت های این موسسه بوده است؛ دفاع از مواضع اسلام در این حوزه ها از دیگر رسالت های این موسسه است.

معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عقیده بر این است که کسی می تواند در این مسیر حرکت کند که دو بال دروس حوزوی و دانشگاهی را داشته باشد و در همین راستا است که بر فقه و اصول تاکید مضاعفی می کنیم چون قوه استنباط و اجتهاد در همین کتب فقه و اصول قابل کسب است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب بیان کرد: بنابر این با این اهداف موسسه قطعا باید خود را یک حوزوی بدانیم و بر سردر این موسسه، نام حوزه را حک کنیم؛ در این زمینه با وزارت علوم نیز تعاملاتی داریم و آنها نیز تفاوت های ما را با یک دانشگاه معمولی می دانند.

وی تصریح کرد: امسال از 2350 ثبت نام کننده در آزمون ورودی، 260 نفر پذیرفته و ثبت نام نهایی کردند و این موسسه انتظار دارد که طلاب ورودی این موسسه هیچ جلسه آموزشی را از دست ندهند و به شکلی تحصیل کنند که در آینده باری از حوزه بردارند.

خاطرنشان می شود؛ در پایان این مراسم  از برترین های آزمون ورودی  تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha