دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
 محی الدین بهرام محمدیان- آموزش و پرورش

حوزه/ معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که امام خمینی(ره) اسلام را از غربت خارج کرد، گفت: عمل به شعائر دینی، حفظ حجاب و عفاف و بالا بردن معرفت و اخلاق از وظایف پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، امروز در آیین بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، گفت: حضرت امام خمینی(ره) بزرگ مردی است که در روزگار غربت اسلام، بر بلندای جان انسان ها ندای "الاسلام یعلو و لایعلی علیه" را سر داد و همه ما را سوار بر سفینه سیره و سنت کرده و کشور ما را تبدیل به کشور سلام و صلوات کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تقارن روز مبارک عرفه با بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: آغاز علم و دانش، شناخت خداوندی است که جبران تمام نواقص و خلاء ها بوده پایان علم نیز تعلیم آن علم به دیگران و تواضع و فروتنی است.

وی ابراز داشت: هر چند که عمر ما با آغاز سال تحصیلی و تعلیم و تربیت، برکت می گیرد، اما برکت اصلی در گرو عمل به شعائر دینی، حفظ حجاب و عفاف و بالا بردن معرفت و اخلاق است.

*تحقق مطالبات رهبری با همکاری حوزه های علمیه

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، بیان کرد: ما به عنوان خادمین مردم در آموزش و پرورش با همکاری تمامی ارگان ها و نهاد ها و به ویژه حوزه های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی، علماء، روحانیت و ائمه جمعه استان، با سخت کوشی و حساسیت، پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی  افزود: «مهر» در اذهان همه ما، تداعی گر رویش علم، اخلاق و انسانیت است و بر خلاف اینکه فصل خزان است اما سرآغاز نشاط و علم و معنویت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha