چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام خمینی و همسرش

حوزه/ برخی افراد در توجیه ناکامی زندگی خود اختلاف سِنی را یکی از عوامل ذکر می کنند؛ حال آن که برخی شخصیت های تأثیرگذار تاریخ یا حتی معاصر با وجود اختلاف سِنی ده یا پانزده ساله، چنان تفاهمی در زندگی خود داشته اند که حتی یکبار هم دچار اختلاف لفظی نشدند.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» بخشی از سیرۀ زندگی حضرت امام راحل را از زبان همسرش منتشر می کند.

همسر امام: من از ایشان خیلی راضی هستم، همیشه احترام مرا داشته ‌اند، هیچ وقت با تندی صحبت نمی‌ کنند. اگر لباس و حتی چایی بخواهند، می ‌گویند: «ممکن است بگویید به من فلان لباس را بدهند؟» حتی گاهی خودشان چایشان را می ‌ریزند.

حضرت امام نظم و دقت بی ‌نظیری در کارها دارند. در خانواده ما مثالی داریم که می گوییم، باید ساعت های خود را با توجه به حرکات و عبادات امام کوک کنیم، چون تمام امور ایشان با برنامه ‌ریزی و با توجه به دقیقه و ساعت اجرا می ‌شود.

وقتی که با هم ازدواج کردیم من 16 سال داشتم – حدود 55 سال پیش ازدواج کردیم – در آن زمان، امام حدود 27، 28 سال سن داشتند، در هنگام ازدواج، امام به من گفتند: «ببین من خرافاتی نیستم، ولی می ‌خواهم که شما واجبات را رعایت کنید» به حمدالله صاحب 6 فرزند شدیم که در تربیت آن ها امام به من اختیارات لازم را داده بودند. من هنگام ازدواج تا کلاس هشتم درس خوانده بودم و بعداً هم در محضر امام 8 سال دروس عربی و فقه خواندم. 

منبع: برداشت‌ هایی از سیرۀ امام خمینی، ج 1، ص 72، به نقل از سایت معاونت تبلیغ.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha