جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ سه سازمان حقوقی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: رژیم بحرین نمی تواند مدعی وجود اصلاحات یا ایجاد فضای گفتگو برای آشتی ملی باشد؛ چرا که رهبران انقلابیون و مخالفان رژیم را بازاشت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سه سازمان حقوق بشر به نام های: سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین و مرکز حقوق بشر بحرین، با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: دولت بحرین آزادی ها و فعالیت جمعیت های انقلابی را نقض کرده و رهبران این انقلاب را نیز به اتهام بیان نظر خود بازداشت کرده است به ویژه پس از مخالفت این رهبران سیاسی با مشارکت در انتخابات مورد نظر آل خلیفه در سال گذشته.

در این بیانیه آمده: رژیم بحرین نمی تواند مدعی وجود اصلاحات یا فضای گفتگو برای آشتی ملی باشد؛ چرا که رهبران انقلابیون و مخالفان رژیم را بازاشت کرده است.

این سازمان ها خاطر نشان کردند بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و ابراهیم شریف دبیرکل سابق جمعیت الوعد و فاضل عباس دبیرکل جمعیت الوحدوی از جمله موارد نقض حقوق و آزادی ها در بحرین می باشد.

در این بیانیه آمده: اگر در کشوری نقد سیاسی ممنوع باشد و جرم تلقی شود، دموکراسی در آن محقق نمی شود و ما از دولت بحرین می خواهیم به معادات بین المللی پایبند باشد و به حقوق شهروندان خود در آزادی بیان و تشکیل جمعیت ها و مشارکت سیاسی احترام بگذارد و هرچه زودتر تمامی انقلابیون زندانی را آزاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha