پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر العلوی رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین

حوزه/ رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین گفت: در حقیقت این عربستان سعودی است که در درجه ی اول در بحرین دست به دخالت نظامی تنفر آمیز می زند و بعد از آن اردن و امارات قرار دارند.

حجت الاسلام سید جعفر العلوی رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،، گفت: آل خلیفه به دنبال تحت فشار قرار دادن مردم است به طوری که بیش از 4 هزار زندانی سیاسی مورد اذیت و شکنجه واقع می شوند و هدف از این کار تنها تحقیر و  عبرت قرار دادن آنها برای دیگران است و این یک پیام است نه فقط برای زندانیان که برای همه ی ملت اما با این وجود، خیابانهای بحرین هرچند وقت یک بار شاهد تظاهرات است و مردم با بی اعتنایی به رژیم آل خلیفه، برنامه های اعتراضی خود را دنبال می کنند.

آل خلیفه، وابسته به عربستان و آمریکاست

وی با بیان اینکه آل خلیفه از عدم استقلال و وابستگی سیاسی به امریکا و عربستان سعودی و انگلیس رنج می برد گفت: البته این رژیم تلاش می کند به طور خشونت آمیزی جلوی راهپیمایی ها را بگیرد و متاسفانه ریختن به خانه ها و حرمت شکنی آن و بازداشتها همچنان در بحرین ادامه دارد اما بحمدالله ملت بحرین، ملتی هوشیار است و خواستار دریافت حقوق کامل خود است و میل به عقب نشینی و یا در بین راه ماندن را ندارد.

کشوری که در بحرین دخالت می کند، عربستان است نه ایرانحجت الاسلام سید جعفر العلوی رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین

رهبر جنبش عمل اسلامی بحرین درباره ادعای برخی مقامات بحرین درباره دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور این کشور گفت: در حقیقت این عربستان سعودی است که در درجه ی اول در بحرین دست به دخالت نظامی تنفر آمیز می زند و بعد از آن اردن و امارات قرار دارند و این، همان دخالت ناشایستی است که ملت بحرین شاهد آن است اما موضع گیری ایران در قبال تحولات بحرین، یک موضعگیری اخلاقی و معنوی است و هدف آن رعایت حقوق عامه ی مردم است. برعکس ما به ایران انتقاد می کنیم که چرا آنچه که باید انجام دهد را در ازای بحرین انجام نمی دهد.چه طور می گویند که ایران دخالت می کند؟تمام اقدامات ایران اقداماتی معنوی و تبلیغاتی است که ما آن را یک عنصر تقویت کننده برای نظر ملت به شمار می آوریم. بنابر این هیچ دخالتی نیست مگر در خیالات رژیمی که ایران را بهانه ای قرار داده است تا اتهام ها را به سمت او متوجه کند.

برنامه علمای بحرین متوقف نشده است

وی با اشاره به تلاش آل خلیفه برای مقابله با فعالیت علمای این کشور و به خصوص به تعطیلی کشاندن مجلس علمای بحرین گفت: مجلس علمای بحرین هیأتی از مجموعه علمای گران قدری است که فعالیتهای خود را ادامه می دهند البته نه به اسم این شورا بلکه به عنوان یک فعالیت دینی و علمی. متوقف کردن فعالیت چنین تشکیلاتی در بحرین امکان ندارد چرا که این تشکیلات بر اساس نیازهای واقعی مردم و نظر جمهور مردم به وجود آمده و وابسته به حکومت بحرین نیست تا با یک امضا فعالیتش پایان یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha