جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ رسانه رسمی بحرین همچنان به سیاست های تحریک آمیز خود علیه اکثریت مردم بحرین ادامه می دهند و شهروندان شیعه قربانیان این تبعیض هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین در نشستی با عنوان تبعیض در رسانه، گفت: رسانه رسمی بحرین همچنان به سیاست های تحریک آمیز خود علیه اکثریت مردم بحرین ادامه می دهند و شهروندان شیعه قربانیان این تبعیض هستند.

وی افزود: دولت همچنان با وضع قوانین ضد تبعیض مخالف است و زیر بار آن نمی رود و از سوی دیگر گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب نیز حاکی از وجود تبعیض در رسانه های رسمی و شبه رسمی کشور است و علاوه بر این گزارش کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان و وزارت خارجه آمریکا نیر بر استمرار این سیاست ها در بحرین دلالت دارد.

شیخ سلمان گفت بر این اساس ما با هر قانونی که تحریک آمیز و موجب تبعیض و اخلال در حق آزادی بیان در منابر دینی و سیاسی و رسانه ای باشد مخالفیم.

وی در پایان از رژیم بحرین خواست به معاهده بین المللی مبارزه با تبعیض که در سال 1990 امضا کرده پایبند باشد و اقدامی قانونی برای جلوگیری از تبعیض انجام دهد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha