پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ فاضل الزاکی

حوزه/ تخریب مسجد تاریخی البربغی توسط آل خلیفه جنایتی بزرگ است و تغییر مکان این مسجد نیز اقدامی نامشروع است که با هدف به حاشیه راندن شیعیان در بحرین صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اقدام نامشروع رژیم آل خلیفه در تخریب یک مسجد تاریخی در این کشور، خشم روحانیون بحرین را بر انگیخت. در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین شیخ فاضل الزاکی عضو کمیته مرکزی شورای اسلامی علمای بحرین گفت: مسجد البربغی همچنان به صورت تخریب شده باقی مانده و بازسازی آن هنوز آغاز نشده است و تخریب این مسجد تاریخی جنابتی بزرگ در حق دین و کشور است و هیچ کس حق ندارد از این جنایت چشم پوشی کند.

وی در پاسخ به مطلب منتشر شده در روزنامه "الوسط" مبنی بر بنای مسجدی به این نام در مکانی جدید گفت: تغییر جایگاه این مسجد هیچ توجیه شرعی و عقلی ندارد و ما همچنان اصرار داریم که این مسجد در مکان اصلی خود تجدید بنا شود و رژیم آل خلیفه این مسجد را به خاطر انگیزه های مشخصی تخریب کرد و توجیه های ادارات وابسته به رژیم برای تغییر اهداف آنها صورت می گیرد و این هدف چیزی نیست جز به حاشیه راندن شیعیان بحرین و از این رو ما مسجد جدیدی را که ساخته شده مسجدی غیر از مسجد البربغی می دانیم که به هیچ وجه نمی تواند جایگزین آن باشد.

پیش از این نیز، جمع دیگری از علما و روحانیون بحرین نسبت به این اقدام نامشروع هشدار داده بودند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha