جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نهاوندی /صدا و سیما

حوزه/ در نشست رئیس شبکه جهانی ولایت و مسئولان مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما بر لزوم ایجاد شبکه پشتیبان محتوایی برای رسانه های جهان اسلام تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما،  حجت الاسلام والمسلمین  حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت  در نشست  مشترک هم اندیشی مدیران شبکه ولایت با مدیرکل و مدیران پژوهش های اسلامی صدا و سیما اظهارداشت: اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما  قلب تپنده صدا و سیما است.

وی خطاب به مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما افزود: امیدوارم حضور  شما در این جایگاه منشأ خیر و برکت گردد و بتوانید محتوای مناسب برای کل مجموعه صدا و سیما تولید نمایید.

این استاد حوزه افزود: ماهمه داخل یک خانواده و نظام هستیم و باید بسترهای هم افزائی را فراهم آوریم.

در ادامه حجت الاسلام نهاوندی مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما   نیز  گفت: ما به دنبال ایجاد یک شبکه پشتیبان محتوایی برای رسانه های جهان اسلام هستیم.

وی شعار رئیس رسانه ملی را «رسانه اسلامی، رسالت جهانی» عنوان کرد و افزود:این موضوع محور عملی ما در این اداره کل خواهد بود.

حجت الاسلام نهاوندی با تأکید بر اینکه باید از نقاط مشترک بین اداره کل پژوهش های اسلامی و شبکه ولایت بهره برداری لازم صورت گیرد افزود: ما به پژوهش های کاربردی ومیدانی بیشتر از پژوهش های توصیفی و تحلیلی نیاز داریم.

مدیرکل پژوهش های اسلامی صدا و سیما  با بیان اینکه شبهات خلق الساعه نیستند، بلکه روندها را باید بررسی کرد تأکید کرد: همگرایی شبکه های معاند نشان دهنده آن است که  یک خط فکری به آنها تزریق می شود، آنها دارای اتاق فکر هستند ، بنابراین ما هم به اتاق فکر نیاز داریم و برای افق های پیش رو درآینده،  باید بررسی های دقیقی صورت گیرد تا معلوم شود برای چه آینده ای باید خودمان را آماده نمائیم.

وی  افزود: شبهاتی که بر پیکره اندیشه های اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از طریق شبکه های معاند وهابی و مسیحی وارد می شود، نباید بی پاسخ بماند.

حجت الاسلام نهاوندی با تقدیر از مدیر شبکه ولایت افزود: با توجه به درپیش بودن عید سعید غدیرخم وایام محرم و صفر باید کار مناسبی در این زمینه انجام و یک بسته قابل استفاده چند رسانه ای تولید شود که اگر بتوان کارهای مشترک قوی تولید کرد برای کل کشور ارسال خواهد شد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علوی از مدیران شبکه ولایت گفت: در حوزه های پژوهشی و تولید شبکه ولایت می تواند در خدمت اداره کل پژوهش های اسلامی  صدا و سیما باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شبکه ولایت افزود: شبهات شبکه های وهابی در شبکه ولایت رصد و بعد از کار پژوهشی بر روی آنها به برنامه رسانه ای تبدیل می شود که در این بین توانسته ایم به ساختار جذاب رسانه ای دست بیابیم تا برای مخاطبان جذاب باشد.

حجت الاسلام علوی در ادامه گفت: مجموعه اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما می تواند به سمت پاسخ به شبهات مطرح در شبکه های ماهواره ای وهابی و مسیحی و ... حرکت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha