یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله ناصری یزد

حوزه/ امام جمعه یزد تاکید کرد: حوزه علمیه پایه حکومت اسلامی است اما بسیاری از مسئولان نه افزایش تعداد حوزه‌های علمیه و نه افزایش طلاب را برای کشور لازم و ضروری نمی‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه ای با اعضای  بسیج طلاب که در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه حوزه در جامعه اظهار داشت: حوزه علمیه باید در مقابل همه چالش‌های جامعه احساس مسئولیت کند و خود را مسئول مسائل فرهنگی جامعه هم بداند. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با بیان اینکه حوزه های علمیه باید در همه عرصه‌ها با تربیت انسان‌های  هادی مردم را به سمت دین هدایت کنند، گفت: حوزه‌های علمیه اگر خود را متصدی اعتقادات می دانند، با توجه به اینکه مسئله دین و اعتقادات دینی برای همه اقشار جامعه با تفاوت های فرهنگی مطرح است باید برای همه اقشار مختلف جامعه فکر و برای همه رشته‌ها نیرو داشته باشند ولی متاسفانه ما خودمان را موظف کردیم برای اداره حوزه به این صورتی که هست، ولی نگاهی به اقشار دیگر جامعه به آن صورتی که نیاز است، نداشتیم.

این استاد حوزه، تاکید کرد: حوزه علمیه پایه حکومت اسلامی است اما بسیاری از مسئولان نه افزایش تعداد حوزه‌های علمیه و نه افزایش طلاب را برای کشور لازم و ضروری نمی‌دانند.

وی در بخش دیگر  سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر هزاران معلم در دانشگاه فرهنگیان در حال تربیت اند، در صورتی که حوزه باید در تربیت این نیروها نقش داشته باشد،چرا که  بهترین سال‌های عمر فرزندان ما در اختیار این افراد خواهد بود در صورتیکه برخی معلم‌ها خیلی به مسائل دینی آشنا نیستند زیرا یک امر تخصصی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه باید یک مجتمع بزرگ فرهنگی ایجاد کنیم افزود: در این مجتمع فرهنگی می بایست رشته‌های تخصصی فرهنگی و دینی برای طلاب و اساتید دینی بیان شود تا آنها بتوانند هرچه بهتر در تربیت جامعه تاثیرگذار شوند.

امام جمعه یزد ، در پایان در خصوص طلاب حوزه علمیه خواهران  هم خاطرنشان کرد:  یکی از اقداماتی که طلاب به ویژه خواهران طلبه باید انجام دهند، حضور در جلسات اولیاء و مربیان برای دادن تذکرات دینی لازم به والدین دانش‌آموزان است تا بیشتر خانواده ها به مسائل فرزندان خود توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha