پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه/ باید بر روی مباحثی که در مهدهای کودک به کودکان آموزش داده می‌شود نظارت بیشتری صورت گیرد، چرا که در بعضی از مهدکودک ها حتی رقص هم به کودکان آموزش می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، شنبه شب، در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که در استانداری برگزار شد، با اشاره به این که با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فضاهای مجازی، وظیفه آموزش و پرورش بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر شده است، اظهار داشت: توجه به تربیت معنوی و دینی در کنار آموزش علم ضروری است؛ زیرا عدم آموزش مسائل دینی و علوم معرفتی تلاش معلمان را ضایع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، حفظ و تقویت سلامت جامعه را با تربیت و آموزش مهارت‌های دینی و معرفتی دانش‌آموزان مرتبط دانست و گفت:  گاهی می‌بینیم که هم و غم مسئولان در حوزه آموزش و پرورش معطوف به رشد علمی و ساخت و ساز شده است، گرچه این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد، اما نکته مهم، توجه به تربیت دینی و رشد معنویت در دانش‌‌آموزان به عنوان آینده‌سازان و مدیران آینده این کشور است.

امام جمعه یزد با اشاره به 21 سال صدرنشینی دانش آموزان یزد در کنکور سراسری، ابراز داشت: این مسئله بسیار ارزشمند است، اما باید در زمینه اخلاق، معنویت و دینداری نیز اقداماتی تا همین حد ارزنده انجام دهیم، چون اگر فقط به بحث آموزش اکتفا شود و مسئولیت‌پذیری، تعهد، تقوا، سجایای اخلاقی و کرامت انسانی در قالب مضامین تربیتی مورد بی‌توجهی قرار گیرد، همه رشته‌های آموزشی و علمی پنبه خواهد شد.

آیت الله ناصری با اشاره به ضرورت زنده شدن اسلامیت نظام در وجود دانش‌آموزان به وسیله آموزه‌های دینی، الهی و معرفتی، افزود: علم، قدرت فهم و درک صحیح از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی روز دنیا باید در بین جوان جامعه اسلامی به خوبی تبلور داشته باشد.

وی، توجه به معنویت و ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان به ویژه دانش‌آموزان را از مهمترین رسالت‌های مسئولان فرهنگی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری بلند مدت در راستای توسعه و ارتقای بیش از پیش فرهنگ جامعه است و همه ما در برابر دانش‌آموزان به عنوان فرزندان این سرزمین مسئول هستیم و اگر آنها را مادی و بی‌توجه به مسائل دینی بار بیاوریم، فردا برای جامعه هیچ حاصل و نتیجه‌ای نخواهند داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که اگر دانش‌آموز نخبه تعهد کافی نداشته باشد، به محض نخستین دعوت از سوی خارجی‌ها، جذب می‌شود و اصلا فراموش می‌کند که آموزش و پرورش ایران سال‌ها برای او هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: مسئولان و معلمین آموزش و پرورش در این راستا همت و تلاش خود را به کار گیرند و مطمئن باشند علاوه بر اجر اخروی، نتایج بهتری نیز در همه زمینه‌ها خواهند گرفت و حتی اگر تربیت دینی قوی باشد، نگرانی چندانی نیز بابت شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و دیگر وسایل ارتباطی وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که باید کودکان به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی در برابر ماهواره‌ها و اینترنت قرار می‌گیرند، بهترین‌ها را انتخاب کنند، تصریح کرد: اجازه ندهیم که فرزندانمان از سنین پایین در دام فضای مجازی و تهدیدهای فرهنگی غرب بیفتند.

امام جمعه یزد همچنین در دیدار وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یک گلوگاه به حساب می‌آید، چرا که معلمانی که تربیت فرزندان ما را بر عهده دارند از طریق این دانشگاه‌ به مدارس راه پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: معلم‌ها باید دروسی که در دانشگاه فرهنگیان می‌خوانند به گونه‌ای باشد که پایه‌های دینی آنها تقویت شود و دغدغه تربیت دینی دانش‌آموزان در وجود آنها پدید آید.

آیت الله ناصری پیشنهاد داد: در هر استانی که دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، یک روحانی متعهد و توانمند در راس امور دانشگاه باشد و یا اینکه در کنار رئیس، چند روحانی فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به این که فارغ‌التحصیلان خوبی در حوزه‌های علمیه خواهران و دبیرستان‌های معارف حضور دارند، بیان کرد: آموزش و پرورش می تواند با استفاده از ظرفیت های حوزه‌های علمیه، زمینه‌های تربیت دینی دانش آموزان را فراهم سازد.

امام جمعه یزد در ارتباط با مهدهای کودک نیز گفت: باید بر روی مباحثی که در مهدهای کودک به کودکان آموزش داده می‌شود نظارت بیشتری صورت گیرد، چرا که در بعضی از مهدکودک ها حتی رقص هم به کودکان آموزش می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha