شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ناصری - یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با ابراز گلایه از کم کاری مسئولان نسبت به توسعه حوزه های علمیه،گفت: استان یزد در صورت اختصاص تنها ۵۰ هکتار زمین، گنجایش جذب قریب به۴ هزار طلبه را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز خرسندی از همزمانی این مراسم با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ، قشر زنان در سراسر جامعه اسلامی اعم از دانشگاهی، دانش آموزی و سایر بخش ها را نیازمند معارف اسلامی با حرکت فارغ التحصیلان حوزوی به سمت هدایت جامعه دانست و گفت: تحصیل علوم دینی از سوی خواهران حرکت مبارکی است.

وی با ابراز گلایه از کم کاری مسئولان نسبت به توسعه حوزه های علمیه، ابراز داشت: استان یزد در  صورت اختصاص تنها 50 هکتار زمین، گنجایش جذب قریب به چهار هزار طلبه را خواهد داشت.

وی با تاکید بر این موضوع که اول باید خوابگاه و فضای آموزشی ساخته شود و سپس طلبه پذیرش شود، ابراز امیدواری کرد: طلاب بتوانند بیش از گذشته در فضاهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در جایگاه تبلیغ و معلم وارد شوند.

  *افزایش طلاق از پیامدهای منفی فضای مجازی است

آیت الله ناصری در ادامه به اهمیت فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها و دنیای غیر اسلامی و ضد دین به صورت نامحسوس در فضای مجازی به دنبال اهداف تجاری و ضد دینی خود علیه جوانان شیعه ما هستند .

وی، یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه را غفلت از فضای مجازی و سپردن جامعه دست فضای شبکه های اجتماعی دانست و ابراز داشت: ما نباید ساکت بنشینیم و جامعه را به دست حوادث بسپاریم، چون یکی از پیامدهای غفلت از این موضوع، افزایش آمار طلاق، کاهش زاد و ولد و کاهش ازدواج در کشور است.

امام جمعه یزد یکی دیگر از پیامدهای غفلت از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را وجود پدیده شوم ازدواج سفید و جدایی فرزندان از والدین دانست  و تصریح کرد: یکی از پیامدهای حضور زنان و مردان متأهل در این فضای مجازی، ایجاد بدبینی همسران نسبت به یکدیگر است که منجر به طلاق می شود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با نگاه به آمارمنفی طلاق و ازدواج و آمار کاهش جمعیت ایران ابراز خرسندی می کنند و آینده کشور را از آن خود می دانند.

وی تصریح کرد : حوزه های علمیه خواهران و برادران و همه آنانی که درد دین دارند، باید برای هدایت جامعه حرکت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha