دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام قوامی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهدای ایرانی مدافع حرم با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران شب گذشته در مسجد امام موسی کاظم (ع) منطقه پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» امام جمعه پردیسان قم در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه شهید و شهادت اظهارداشت: مجاهدت شهدا، عامل عزت نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی گفت: شهدا و جانبازان سرافراز، قهرمانان و اسطوره های ماندگار نظام اسلامی ما هستند و انقلاب و نظام ما از برکت وجود نام و یاد آنان آبرو و عزت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس دو قسم بودند، قسم اول افرادی بودند که ابتدای حرکت جهادی آن‌ها با هجرت آغاز می‌شد و از یک استان و شهر برای دفاع از اسلام و انقلاب به شهر دیگری هجرت کرده و به جهاد می‌پرداختند و قسم دوم شهدایی بودند که در همان شهر خود بر اثر موشک، تهاجمات دشمن و ... به فیض شهادت نائل می‌آمدند.

حجت الاسلام  والمسلمین قوامی با بیان این‌که اکثر شهدای مدافع حرم اهل هجرت بودند، گفت: اکثر شهدای مدافع حرم قبل از ورود به عرصه جهاد مهاجرت کردند.

استاد حوزه  علمیه قم با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم برای خدا هجرت کردند، افزود: شهدای مدافع حرم از منزل و سرزمین خود گذشته و به سرزمین دیگر هجرت کرده و وارد عرصه جهاد شدند و همه هدف و تلاش آن‌ها این بود که وارد جنگ با دشمنان اسلام شوند.

وی جهاد شهدای مدافع حرم را در دو بعد دانست و خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام هم به جهاد با گروه‌های تروریستی همچون داعش و ... پرداختند و هم در راه مقابله با طراحان و صحنه‌گردانان این جنایت جهاد کردند.

وی بیان داشت: حاضران در جنایات امروز کشورهای منطقه همانند گرو‌های تروریستی داعش و تکفیری‌ها و ... خودشان گرفتار یک داغ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  قوامی، استکبار جهانی را صحنه‌گردان اصلی جنگ در سوریه، یمن، عراق، لبنان، بحرین و ... دانست و افزود: استکبار جهانی صحنه گردان اصلی همه جنگ‌هایی است که امروز علیه جامعه بشری و جهان اسلام شکل می‌گیرد.

انتهای پیام17/313  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha