جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 365895
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
بزرگداشت شهید روحانی در یزد

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری، با حضور طلاب، روحانیون و شخصیت های سیاسی استان یزد، در مدرسه علمیه "مصلی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری حسن آبادی، فرزند محمد علی، متولد سال1336 در سال 61 از استان یزد به عنوان بسیجی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و در همان سال در عملیات رمضان، در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در سال 84، طی مراسمی با شکوه به عنوان شهید گمنام در قطعه اصحاب شهدا شهر اراک تشییع و به خاک سپرده شد و سرانجام در پی آزمایش دی.ان.ای از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش های خانواده اش، پس از 33 سال هویت این شهید احراز و 10 شهریور سال جاری به اطلاع خانواده وی رسید، اما تصمیم در زمینه انتقال پیکر شهید به استان یزد و یا ماندن در اراک به خانواده او واگذار شد که با درخواست مادر شهید، پیکر این شهید روحانی به استان یزد منتقل شد..

پیکر این شهیدروحانی بعد از ۳۳سال با استقبال پرشور مردم وارد یزد و بعد تشییع در مراسم 9دی از مسجد روضیه محمدیه(حظیره) تا مدرسه علمیه مصلی، به اشکذر منتقل و پنجشنبه هفته گذشته 10دیماه با حضور پرشور مردم و روحانیون در زادگاه خود( روستای حسن آباد اشکذر) به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری نیز امروز، با حضور طلاب، اساتید، روحانیون و شخصیت های سیاسی استان یزد، در مدرسه علمیه "مصلی" برگزار شد و از مجاهدت های این شهید والامقام تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha