پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ حضور روحانیون و کارشناسان دینی در مدارس، ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سئوالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: به برکت انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به امر تعلیم و تربیت و آموزش در کشور شده و همه مسئولان  نظام دغدغه دارند تا زمینه تربیت معنوی و اخلاقی آینده سازان ایران اسلامی به صورت شایسته ای فراهم شود.

وی با اشاره به این که نگاه به مقوله تربیت باید نگاهی یکپارچه باشد و نه تنها آموزش و پرورش و خانواده، بلکه همه نهادهای فرهنگی بایستی خود را نسبت به این مسئله مسئول بدانند، خاطر نشان کرد: بر همین اساس سازمان تبلیغات اسلامی، اجرای گفتمان های دینی در مدارس را با حضور روحانیون پایه ریزی کرده و حضور کارشناسان خبره و اساتید حوزه و دانشگاه در قالب این طرح درمدارس می تواند به آموزش و پرورش در تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان کمک کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با تأکید بر اینکه دین مقدس اسلام نگاه ویژه ای به تعلیم و تربیت دارد، تصریح کرد: تعلیم و تربیت اگر بر اساس آموزه های دینی باشد، جامعه ای اسلامی، سرشار از معنویت و عاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام حسینی، بزرگ‌ترین رسالت آموزش و پرورش را تربیت نسل‌ها و هدایت دانش آموزان در مسیر صحیح زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: در همین راستا شغل معلمی به دلیل اهمیت موضوع تربیت انسان‌ها، در حقیقت جزو برترین و والاترین شغل‌ها محسوب می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان، آموزش و پرورش و خانواده را در امر تربیت دانش آموزان مسئول دانست و اظهار داشت: در واقع بدون همراهی خانواده با آموزش و پرورش و یا بالعکس نمی توان انتظار داشت که این تربیت صحیح اتفاق بیفتد.

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: خانواده و مدرسه دو نهاد تاثیرگذار هستند و هر مقدار که این هم افزایی و هم سویی در تربیت فرزندان جامعه وجود داشته باشد، می توان به بهبود وضعیت تربیتی فرزندان جامعه امیدوار بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: حضور روحانیون و کارشناسان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سئوالات شرعی آنها می تواند در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برپا شدن پایگاه های کمک به نیازمندان و برگزاری جشن عاطفه ها در سطح شهرها، گفت: کمک به دانش آموزان نیازمند و بی سرپرست یکی از واجبات اصلی دین اسلام است که به مسلمانان سفارش شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha