دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ همايش ۲۰ ميليوني شیعیان در كربلا و رسانه اي شدن آن در جهان، لرزه بر اندام آمريكا و دشمنان انداخته، لذا براي مقابله با آن، پروژه اربعين سازي را کلید زده اند و متأسفانه ما نيز دنباله رو اين تفكر ضد شيعي شده ايم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، امروز در مراسم گراميداشت جانباختگان مكه و منا در كاشان گفت: اين فاجعه اگر نقشه از پيش طراحي نشده بود مأمورين عكس العمل نشان مي دادند و از پاشيدن آب توسط زائران و پرتاب بطري هاب آب و يا هلي كوپترهايي كه براي پاشيدن آب به زائرين آمده بودند، ممانعت نمي كردند.

 وي ادامه داد: سه مسير در منا براي تردد حجاج در نظر گرفته شده، يك مسير ويژه مسلمانان اروپايي، يك مسير ويژه اتباع عربستان و يك مسير كه پرحجم ترين و شلوغ ترين مسير است براي حجاج دو قاره بزرگ آسيا و آفريقا در نظر گرفته اند كه طبيعي است كوچكترين وقفه اي در حركت اين مسير، منجر به فاجعه اي بزرگ خواهد شد، ضمن اين كه مسير را با نرده بسته بودند كه مشخص مي كند برنامه اي ازپيش طراحي شده بوده است.

 مدیر حوزه علمیه کاشان خاطرنشان کرد: درگذشته از افرادب كاردان و متخصص كه سال ها تجربه اداره حج را  داشتند در اين مسيرها استفاده می شد، اما امسال از تعدادي سرباز جوان و بي تجربه استفاده کردند، لذا وقتي مسير بسته مي شود فشار جمعيت به طرف مسير ديگر و هواي گرم و تشنگي شديد 45 دقيقه اي منجر به اين فاجعه تأسف بار مي شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجي با اشاره به این که سعودی ها قصد داشتند با تحويل ندادن اجساد و دفن آنها در عربستان، بحث زائرين مفقود شده را تحت الشعاع قرار دهند، ابراز داشت:  هشدار رهبر معظم انقلاب به آل سعود تنها براي فاجعه منا نیست و تجميع حوادثي از جمله شكستن قيمت نفت و پيشنهاد آل سعود به آمريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي با هزينه عربستان، همكاري با سازمان جاسوسي در عراق و مشكل فرودگاه عربستان در حج عمره سال گذشته باعث شد تا رهبر معظم انقلاب به خروش آمده و آل سعود را متوجه اعمال خود كند.

وي در ادامه با اشاره به دشمنی دنیای استکبار با تشیع، ياد آورشد: دشمنان اسلام امروز به دنبال گرفتن عاشورا از شيعه هستند و متأسفانه برخي از جوانان در برخي از هيئات مذهبي خواسته و ناخواسته اين نقش از پيش طراحي شده را دنبال مي كنند.

 مدیر حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام به دنبال برنامه سازي و برنامه ريزي براي گرفتن محتوا از عاشورا هستند تا با يك سينه زني و برنامه عزاداري مختصر، اصل عاشورا براي مردم بيان نشود.

حجت الاسلام فرجي همچنين اربعين سازي براي ائمه (ع) را با قصد تحت الشعاع قراردادن اربعين سيد الشهدا(ع) دانست و تأكيدكرد: بزرگترين هجمه اي كه امروز بدون استفاده از اسلحه و ابزار جنگي و قدرت نمايي در مقابل آمريكا مي توان قدرت اسلام و تشيع را به نمايش گذاشت، اربعين كربلا است.

 وی خاطرنشان کرد: بيست ميليون زائر حسینی، بزرگترين همايش جهاني را همه ساله دركربلا رقم مي زنند كه نظير آن را در هيچ جاي دنيا نمي توان پيدا كرد.

 مدیر حوزه علمیه کاشان تاکید کرد: همايش 20 ميليوني شیعیان در كربلا و رسانه اي شدن آن در جهان، لرزه بر اندام آمريكا و دشمنان اسلام انداخته، لذا براي مقابله با آن، تفكر اربعين سازي را مطرح كرده اند و متأسفانه ما نيز دنباله رو اين تفكر ضد شيعي شده ايم، چرا كه آنها چون نمي توانند در مقابل قدرت، قدرت سازي كنند، طرح اربعين سازي را پياده كرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اين كه امروز دشمن برنامه هاي جدي و سنگيني عليه تشيع طراحی کرده است، ياد آورشد: همه برنامه ريزي دشمنان اسلام و وهابيت، براي نفوذ و تصرف در عزا داري ها و اربعين حسيني است تا ماهيت عاشورا را از ما بگيرند، لذا بايد هوشيار باشيم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha