دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 358990
۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی کاشان

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اجرای طرح "همیار غدیر" در ۵۸ مدرسه این شهرستان، در ایام دهه ولایت و امامت، با همکاری حوزه علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، با اشاره به اجرای طرح "همیار غدیر" در 58 مدرسه کاشان با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: در قالب این طرح، مبلغان آموزش دیده به مدارس ابتدایی دخترانه اعزام و از روی پرده‌های نقاشی، این واقعه مهم تاریخی را نقالی می‌کنند. همچنین در قالب این برنامه، مبلغان اعزامی به مدارس، به اجرای گفتمان های دینی و پاسخ به شبهات و پرسش های دانش آموزان پیرامون ولایت وغدیر می پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، هدف از اجرای این طرح را تصویرسازی واقعه غدیر در ذهن کودکان به منظور آشنایی ملموس با واقعه غدیر و ایجاد روحیه نشاط معنوی در بین کودکان خواند.

وی با بیان این که بهترین روش انتقال مفاهیم از نظر روانشناسان پیام های غیرمستقیم است، عنوان کرد: در پرده خوانی غدیر، بحث امامت، حجاب، عصمت و سبک زندگی به صورت غیرمستقیم با توجه به حوادثی که در غدیر اتفاق افتاده، برای مخاطب تبیین می‌شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: مناقب خوانی و بیان فضائل و رشادت های امیرالمومنین(ع)، قرائت اشعار دینی کودکانه، مولودی خوانی، اجرای تئاتر، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز از دیگر برنامه های این طرح است که در قالب جشن غدیر در تمام مدارس ابتدایی دخترانه کاشان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که تا 13 سال آینده، شاهد تقارن غدیر با حضور دانش آموزان در مدارس نخواهیم بود، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت واقعه غدیر، سعی شده، گستره این طرح، تمام دانش‌آموزان ابتدایی سطح شهر کاشان را فرا بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha