دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ولایت امام علی(ع)

حوزه/ در روز غدیر خم و پس از آن که امام علی(ع) به ولایت مسلمین منصوب شد همه افراد یکپارچه با آن حضرت بیعت کردند، اما متاسفانه گذر زمان ماجراهای تلخی را برای جامعه اسلامی به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، آیین تلبس طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، شب گذشته با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، خانواده‌های طلاب و جمعی از مسئولان حوزوی، برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری، در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت و روز انتصاب امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص)، اظهار داشت: در روز غدیر خم و پس از آن که امام علی(ع) به ولایت مسلمین منصوب شد همه افراد یکپارچه با آن حضرت بیعت کردند، اما متاسفانه گذر زمان ماجراهای تلخی را برای جامعه اسلامی به وجود آورد.

وی بر ضرورت تبیین واقعه غدیر تاکید و خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که باید به آن همت گذاشت خطبه خوانی غدیر است است؛ چرا که خطبه پیامبر اکرم(ص) در این روز دارای مفاهیم بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی است.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مالکی، با توجه به ارتقای کمی و کیفی حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: حضور آیت الله جزایری نعمت بزرگی برای حوزه علمیه خوزستان است و تلاش های ایشان زمینه ای را ایجاد کرده تا دیگر نیازی به سفر به قم برای تحصیل نباشد.

حجت الاسلام سیدرضا جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای نیز در خصوص برنامه‌های این مدرسه علمیه،گفت: وجه تمایز کادر تربیتی مدرسه علمیه امام خامنه ای، ارتباط آن با خانواده و مساجد به عناون پایگاه های فعالیت اجتماعی است و الحمدلله در 5 سالی که از تاسیس مدرسه می گذرد ثمرات زیادی از این ارتباط به دست آمده است.

برپایه گزارش، در پایان این مراسم، 6 تن از طلاب به دست آیت الله موسوی جزایری، نمعمم شدند ورسما به جمع سربازان امام عصر(عج) پیوستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha