دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیراز، با تاکید بر اهمیت و جایگاه روز عرفه گفت: این روز يکي از اعیاد بزرگ مسلمین بوده و باید در آن به دعا و نیایش اهتمام داشته باشیم.

حجت الاسلام رضوی اردکانی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»در فارس گفت:  عرفه يکي از اعیاد بزرگ اسلام است که باید مسلمانان قدر آن را بدانند.

وی خاطر نشان کرد: عرفه و اعمال حج که در عرفات انجام مي‌گيرد معادل شب قدر است، خداي بزرگ  يک شب را در ميان تمام سال برتري داده به نام شب قدر و يک روز را در ميان تمام سال برتري داده به نام عرفه، که  اعمال و عبادات خاصّ خودش را هم دارد و باید به آن اهتمام شود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به دیگر اعمال روز عرفه گفت: انجام برخی اعمال در عرفه روزه مستحب  هستند امّا به خاطر اهميّتي که دعا و توجّه به خدا در روز عرفه دارد،  اهل بيت(ع) به ما گفته‌اند اگر روزه گرفتيد و از دعا خسته شديد روزه نگيريد .

وی تصریح کرد: اين مسئله دعا امری بسيار مهم است ، چرا که اگر ما در زندگي دعا نداشته باشيم، ارزش و اعتباري هم نداشته و مثل يک جماد و يک سنگ می شویم لذاباید به خواندن دعا اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در پایان، گفت: دعا يعني خواستن از خدا، تقاضا از پروردگار عالم و همچنین روز عرفه این روز خواستن، روز دعا کردن است، لذا تلاش کنیم تا عنايت خاصّي در این روز نصیب ما شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha